کمین داعش علیه نیروهای ارتش عراق در کرکوک

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 20:21
https://iswnews.com/?p=122271

عناصر داعش کمینی را علیه نیروهای ارتش عراق در استان کرکوک اجرا کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری «تحولات جهان اسلام» خبرگزاری اعماق وابسته به داعش از اجرای کمین عناصر این گروه علیه نیروهای ارتش عراق خبر داد.

در این کمین که در روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه انجام شد، گشتی پیاده ارتش عراق در نزدیکی پل «زغیتون» در ناحیه «الرشاد» واقع در جنوب کرکوک مورد هدف قرار گرفت.

عناصر داعش در این کمین نیروهای ارتش عراق را از راه نزدیک با مسلسل و بمب‌های دستی مورد هدف قرار داده و چهار تن را شهید و چهار تن دیگر را زخمی کردند. عناصر داعش در این حمله پس از به غنیمت بردن چهار قبضه کلاشینکوف صحنه را ترک کردند.

پیش از این وزارت کشور عراق از شهادت چهار تن و زخمی شدن سه تن از نیروهای ارتش عراق در درگیری با عناصر داعش در نزدیکی «زغیتون» خبر داده بود. وزارت کشور عراق همچنین در بیانیه خود از ارسال نیروهای کمکی و محاصره منطقه و تعقیب عناصر تروریست داعش با کمک از پشتیبانی هوایی در منطقه خبر داد. مجلس استانی کرکوک نیز به نوبه خود این عملیات تروریستی را محکوم کرد.

پایگاه‌های غیر رسمی نزدیک به داعش پیش از پذیرش رسمی مسئولیت این حمله از سوی داعش به استفاده از بمب جاده‌ای در این یورش اشاره کرده بودند که در خبر رسمی داعش تنها به استفاده از بمب دستی اشاره شده‌است.

این عملیات در حالی انجام می‌شود که نیروی هوائی عراق در روز چهارشنبه ۴ مهرماه به وسیله هواپیماهای F-۱۶ خود مخفی‌گاه‌های داعش را در وادی زغیتون در استان کرکوک بمباران کرده بودند.

پس از عملیات هوایی ۴ مهرماه یحیی رسول سخنگوی رسانه‌ای فرماندهی کل قوا در عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیروی هوایی ارتش عراق با استفاده از هواپیماهای F_۱۶ خود و بر اساس اطلاعات دقیق استخبارات نظامی و پیگیری شبانه روزی واحد هدف‌گیری در فرماندهی عملیات مشترک یک مخفی‌گاه متعلق به داعش را در وادی زغیتون مورد هدف قرار داده و پنج تن از عناصر داعش را به هلاکت رسانده‌است.

در اواخر مرداد ماه نیز نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در بیانیه‌ای از یک عملیات وسیع پاکسازی در منطقه وادی زغیتون خبر داده بود که طی آن چند مخفی‌گاه داعش و چند راکت آماده پرتاب کشف و منهدم شده بود. این عملیات پاکسازی وسیع پس از این صورت گرفته بود که داعش یک پاسگاه متعلق به ارتش را در نزدیکی پل زغیتون مورد حمله قرار داده و یک نیروی ارتش را زخمی و یک دوربین لیزی را منهدم ساخته بودند.

لازم به ذکر است که عملیات‌های داعش علیه نیروهای امنیتی عراق در ۲۰ روز گذشته افزایش یافته‌است. داعش در ۲۰ روز گذشته چهار عملیات در استان صلاح الدین و یک عملیات در استان الانبار و یک عملیات در استان نینوی و یک عملیات نیز در استان کرکوک به انجام رسانده‌است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.