حمله هوایی ارتش اسرائیل به جنوب لاذقیه

پنجشنبه 12 مهر 1403 - 10:55
https://iswnews.com/?p=122343

ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک چند فروند موشک و استفاده از پهپادهای انتحاری، اهدافی را در منطقه جبله در جنوب لاذقیه مورد حمله قرار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش رژیم صهیونیستی در سحرگاه ۱۲ مهر ماه، اهدافی را در شهر جبله واقع در استان لاذقیه مورد حمله قرار داد.

بر اساس اعلام منابع محلی، حملات ترکیبی رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک و پهپادهای انتحاری و در چند مرحله از ساعت ۰۴:۰۰ الی ۰۴:۵۰ بامداد امروز (به وقت محلی) صورت گرفت.

محل حادثه

گفته می‌شود پدافند هوایی ارتش روسیه در مقابله با موشک‌های اسرائیلی فعال شده و سامانه‌های پدافندی ارتش روسیه به همراه سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه، اکثر موشک‌ها و پهپادهای اسرائیلی را رهگیری و منهدم کردند. گفتنی است پایگاه حمیمیم ارتش روسیه در نزدیکی شهر جبله واقع شده و مجهز به سامانه‌های پدافندی است. این پایگاه یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های ارتش روسیه در سوریه می‌باشد.

موقعیت جبله و فرودگاه حمیمیم

وزارت دفاع سوریه تا این لحظه بیانیه‌ای در خصوص این حملات ارائه نکرده است. مقامات رژیم صهیونیستی نیز در خصوص حمله به سوریه اظهارنظری نداشته‌اند.

شایان ذکر است در ۳ و ۴ مهر ماه نیز ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از ۱۳ فروند پهپاد انتحاری و موشک، اهدافی را در شهر طرطوس و اطراف آن مورد حمله قرار دادند که سامانه‌های پدافندی در شهر طرطوس و شهر جبله فعال شده و این حمله را دفع کردند.

بیشتر بخوانید: حمله هوایی ارتش اسرائیل به طرطوس

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.