وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سفری رسمی به بیروت، با مقامات ارشد لبنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران در ۱۳ مهر ماه به همراه محموله‌ ۱۰ تنی مواد غذایی و دارویی برای مردم لبنان وارد بیروت شد.

عراقچی به منظور ابراز همدردی و همبستگی با ملت، دولت و مقاومت لبنان، با نجیب میقاتی، نخست‌وزبر پیشبرد امور لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه ایران، مهم‌ترین هدف این سفر را اعلام همبستگی و همراهی با مردم لبنان علیه جنایات رژیم صهیونیستی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی لبنان، مردم لبنان و شیعیان لبنان و حزب‌الله لبنان بوده و هست و لازم بود این را در محل با دوستان حضورا اعلام کنیم. مطمئن باشند ایران محکم پای دوستان در لبنان هست و ان‌شاءالله خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در جمع خبرنگاران گفت: عملیات وعده صادق ۲ دفاع مشروع بود و اگر اسرائیل هرگونه اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد، اقدام ایران از آن سخت‌تر خواهد بود و حتماً پاسخ می‌دهیم و پاسخ ما متناسب و کاملاً حساب شده خواهد بود.

محمدرضا رئوف شیبانی، نماینده ویژه وزیر امور خارجه در منطقه غرب آسیا، اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه، مهدی شوشتری، دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا در وزارت خارجه و سیدمحسن نبویان و عباس گلرو نمایندگان مجلس، وزیر خارجه ایران را در این سفر همراهی نمودند.

شایان ذکر است سفر وزیر خارجه ایران به بیروت پس از تهدیدات گسترده رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم اجازه برای فرود به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه بیروت، از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. گفته می‌شود این سفر با دستور رئیس جمهور ایران صورت گرفت تا علاوه بر شکست حصر سیاسی و حضور یک مقام عالی‌رتبه سیاسی ایرانی در لبنان، حصر امدادی این کشور نیز شکسته شود و ۱۰ تن مواد غذایی و دارویی به عنوان کمک‌های بشردوستانه در اختیار مردم لبنان قرار گیرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.