وزیر خارجه ایران طی سفر به دمشق، با رئیس جمهور سوریه دیدار و در خصوص برخی مسائل گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران در ۱۴ مهر ماه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

بشار اسد در این دیدار، بر روابط استراتژیک میان دو کشور و اهمیت این روابط در مقابله با چالش‌ها و خطرناکی که منطقه و ملت‌های آن را تهدید می‌کند و در راس آن تداوم اشغالگری اراضی عربی توسط رژیم صهیونیستی و ارتکاب روزانه جنایت‌های قتل و ویرانی در حق غیرنظامیان در لبنان، فلسطین و سوریه تاکید کرد.

وی گفت که پاسخ ایران به تعرضات مکرر رژیم صهیونیستی در حق ملت‌های منطقه و حاکمیت کشورها پاسخی قوی بود و درسی به این رژیم داد که محور مقاومت می‌تواند در برابر دشمن بایستد و طرح‌های آن را ناکام بگذارد و اینکه محور مقاومت به لطف اراده و همبستگی ملت هایش، قوی و ثابت قدم می‌ماند.

دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور سوریه

سید عباس عراقچی بر اعتماد به قدرت مقاومت در لبنان و فلسطین و ایستادگی در مقابل آلت کشتار و ویرانی اسرائیل و همچنین لزوم هماهنگی با همه کشورهای حامی توقف این حملات تاکید کرد.

رئیس جمهور سوریه و وزیر خارجه ایران در این جلسه، راه‌های توقف حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و اهمیت ارائه کمک به آن‌ها را در سایه آوارگی گسترده‌ای که حملات اسرائیل بررسی کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.