عملیات ضد اسرائیلی در بئرالسبع

یکشنبه 15 مهر 1403 - 17:38
https://iswnews.com/?p=122466

در نتیجه عملیات ضد اسرائیلی یک جوان فلسطینی، یک صهیونیست کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک جوان فلسطینی در ۱۵ مهر ماه عملیاتی را علیه گروهی از صهیونیست‌ها در پایانه مرکزی شهر بئرالسبع در جنوب فلسطین اشغالی ترتیب داد.

در نتیحه این عملیات، یک صهیونیست کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. اکثر زخمی‌های عملیات بئرالسبع از نظامیان گارد مرزی رژیم صهیونیستی هستند.

عامل عملیات فردی به نام “احمد سعید العقبی”، ساکن منطقه حوره در النقب بود که پس از عملیات، به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید. طبق اعلام شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، این عملیات از طریق تیراندازی و حمله با سلاح سرد در ۳ نقطه مختلف در پایانه مرکزی بئرالسبع انجام شد.

در همین رابطه، ابوعبیده، سخنگوی کتائب القسام اعلام کرد: ما عملیات در بئرالسبع که توسط یک فلسطینی قهرمان انجام شد را تبریک می‌گوییم. اعتماد ما به میهن پرستی مردممان در فلسطین اشغالی استوار است و مطمئنیم که جوانان ساکن سرزمین‌های ۱۹۴۸، قادرند راهی برای ایجاد درد و رنج برای اشغالگران ابداع کنند.

سرزمین‌های اشغالی از سال‌ها قبل به دلیل جنایات بی حد و حصر صهیونیست‌ها شاهد عملیات‌های استشهادی فلسطینی‌ها به طور مسلحانه و غیرمسلحانه بوده است. برخی از عملیات‌های ضد اسرائیلی با کمک تسلیحاتی و هدایت اطلاعاتی گروه‌های مقاومت فلسطین صورت می‌گیرد و به طور هدفمند علیه نیروهای ارتش و عوامل امنیتی رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایات و اقدامات ضد فلسطینی آنها اجرا می‌شود؛ تعدادی دیگر نیز توسط مردم عادی با هدف انتقام‌جویی از رژیم اسرائیل انجام می‌شود.

شمار شهدای کرانه باختری از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته به بیش از ۷۰۰ نفر و شمار مجروحان هم به ۵۷۰۰ نفر رسیده است. شمار فلسطینی‌ها بازداشت شده در کرانه باختری از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته نیز به بیش از ۱۱ هزار نفر افزایش یافته است. این اقدامات در کنار سایر جنایات رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی باعث افزایش عملیات‌های ضد اسرائیلی و استشهادی شده است. طی شش ماه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، دستکم ۱۹ عملیات با چاقو، ۱۹ عملیات زیرگیری با خودرو، ۹ عملیات ساقط کردن پهپادهای اسرائیلی، ۲ عملیات شلیک راکت و ۸۴۱ عملیات تیراندازی علیه صهیونیست‌ها صورت گرفته است.

لحظه وقوع عملیات

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.