حمله راکتی حزب‌الله به شهر اشغالی حیفا

دوشنبه 16 مهر 1403 - 10:59
https://iswnews.com/?p=122492

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شهر اشغالی حیفا را هدف حمله راکتی قرار داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و دفاع از لبنان و ملت آن، رزمندگان مقاومت در چارچوب سلسله عملیات خیبر، پایگاه الکرمل در جنوب شهر اشغالی حیفا را با راکت‌های فادی ۱ مورد هدف قرار داده است.

ویدیویی از محل حادثه (۱)

در این حمله، پنج راکت به اراضی اشغالی اصابت کرده و موجب زخمی شدن دستکم شش صهیونیست شد. این یکی از سنگین‌ترین حملات راکتی حزب‌الله به شهر اشغالی حیفا بوده‌ است.

برخی از صهیونیست‌ها بر این باورند که حمله راکتی به شهر اشغالی حیفا توسط حزب الله در واکنش به جنایات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان لبنانی صورت گرفته و یک نقطه عطف در درگیری‌ها و یک تصمیم راهبردی محسوب می‌شود.

حزب‌الله لبنان پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی با هدف پشتیبانی از گروه‌های مقاومت فلسطین و افزایش فشارها بر رژیم صهیونیستی، اقدام به گشایش محور نبرد جدیدی در شمال فلسطین اشغالی نمود. هدف اصلی این اقدام در سخنرانی‌های شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بارها اعلام شد و توقف حملات حزب‌الله به مناطق شمالی فلسطین اشغالی را مشروط بر توقف جنگ در نوار غزه دانست. حملات پهپادی، موشکی و راکتی حزب‌الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد؛ دایره و شدت این حملات متناسب با حملات ارتش اسرائیل افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.

ویدیویی از محل حادثه (۱)
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.