حمله راکتی القسام به قلب فلسطین اشغالی

دوشنبه 16 مهر 1403 - 13:10
https://iswnews.com/?p=122494

شاخه نظامی جنبش حماس با شلیک راکت از جنوب غزه، شهر اشغالی تل‌آویو را مورد هدف قرار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در ۱۶ مهر ماه، با شلیک چند فروند راکت از منطقه خان یونس، قلب فلسطین اشغالی را مورد هدف قرار داد.

کتائب القسام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با استفاده از راکت‌های “M90″، شهر اشغالی تل‌آویو را مورد هدف قرار داده است.

ویدیویی از محل حادثه (۱)

در پی این حمله، آژیر خطر در شهر تل‌آویو و مناطق اطراف آن به صدا درآمد. علی‌رغم تلاش سامانه‌های پدافندی ارتش اسرائیل، راکت القسام به موفقیت به تل‌آویو اصابت کرده و خساراتی به بار آورد.

به صدا درآمدن آژیر خطر در تل آویو

در همین رابطه، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: حمله موشکی گردان‌های قسام به تل آویو موجب تعطیلی فرودگاه بین المللی بن‌گوریون شد. ناتوانی در جلوگیری از حمله موشکی حماس از غزه به معنی عدم نابودی توانمندی این جنبش در کنترل اوضاع در نوار غزه است.

با توجه به حملات راکتی حزب‌الله به شهر اشغالی حیفا و گروه‌های مقاومت فلسطین به شهر اشغالی تل‌آویو، به نظر می‌رسد راهبرد محور مقاومت به موازنه وحشت تغییر کرده است؛ به عبارت دیگر، وحشت در بیروت، برابر رعب و وحشت در حیفا و تل‌آویو خواهد بود.

علی‌رغم اعلام ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر شناسایی و انهدام بسیاری از مکان‌های شلیک و پایگاه‌های راکتی گروه‌های مقاومت در نوار غزه، حملات راکتی به شهرهای اشغالی همچنان ادامه دارد. گروه‌های مقاومت فلسطین طی ماه‌های اخیر چند حمله راکتی به سرزمین‌های اشغالی ترتیب دادند که برجسته‌ترین آنها حمله راکتی به شهر اشغالی تل‌آویو و اطراف آن بوده است. انجام این حملات نشان می‌دهد که مقاومت فلسطین در حفظ توان نظامی خود موفق بوده است. استمرار حملات راکتی مقاومت به شهرهای اشغالی باعث شده تا تبلیغات داخلی اسرائیل مبنی بر خنثی کردن و متوقف کردن حملات راکتی بی‌اثر شود.

ویدیویی از محل حادثه (۲)
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.