حمله هوایی ارتش اسرائیل به حمص و حماه

پنجشنبه 19 مهر 1403 - 09:30
https://iswnews.com/?p=122641

هواگردهای ارتش رژیم صهیونیستی، اهدافی را در استان حماه و حمص مورد حمله قرار دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بامداد ۱۹ مهر ماه، اهدافی را در استان‌های حمص و حماه مورد حمله قرار دادند.

در همین رابطه، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: حدود ساعت ۱ بامداد (به وقت محلی) پنج شنبه، رژیم اسرائیل با شلیک چند فروند موشک از سمت شمال لبنان، یک کارخانه مونتاژ خودرو در منطقه صنعتی حسیاء واقع در استان حمص و یک مقر نظامی ارتش سوریه در استان حماه را مورد هدف قرار داد. این حمله منجر به وقوع خسارات مادی شد.

طبق بررسی‌ها، مواضع ارتش سوریه در مقر تیپ ۴۷ در جبل معرین واقع در جنوب حماه هدف حمله هوایی رژیم اسرائیل قرار گرفت. همزمان با حملات هوایی صهیونیست‌ها به حمص و حماه، گزارشاتی از حمله هوایی اسرائیل به اهدافی در منطقه تل مانع در حومه دمشق توسط برخی رسانه‌ها منتشر شد اما منابع میدانی آن را تکذیب کرده و اعلام کردند که یک کارخانه رنگ در این منطقه دچار حریق شده و حمله‌ای صورت نگرفته است.

شایان ذکر است جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۷ مهر ماه نیز ساختمانی را در منطقه المزه دمشق مورد هدف قرار دادند که طی این حمله، هفت غیرنظامی از جمله چند زن و کودک شهید و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: حمله ارتش اسرائیل به المزه دمشق (ویدیو)

ارتش رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته بارها مواضع محور مقاومت و ارتش سوریه را هدف حملات موشکی و هوایی قرار داده است. با آغاز عملیات طوفان الاقصی و نقش مهم سوریه در پشتیبانی از محور مقاومت، حملات هوایی اسرائیل علیه مناطق مختلف سوریه به ویژه دمشق و حمص افزایش یافته است. بیشتر حملات یکسال اخیر رژیم صهیونیستی، با هدف ترور فرماندهان ارشد مقاومت، انهدام مراکز پشتیبانی‌ و انبارهای مهمات صورت گرفته‌ است‌. طی این حملات رژیم اسرائیل تاکنون صدها تن از نیروهای مقاومت و حتی غیرنظامیان سوری شهید و زخمی شده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.