جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی، بیمارستان صحرایی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مرز سوریه و لبنان را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله اخیر به سوریه، بیمارستان صحرایی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به همراه انبار دارویی آن را مورد هدف قرار دادند.

در همین رابطه، رئیس جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو فعال و پیشروی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و در راستای اهداف انسان‌دوستانه خود به‌منظور کاهش آلام بشری آوارگان و غیرنظامیان آسیب‌دیده از حملات ددمنشانه رژیم‌صهیونیستی علیه کشور لبنان، اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی ۵۶ تخت‌خوابی در مرز کشور سوریه کرد که متاسفانه این بیمارستان به‌همراه انبار دارویی آن شب گذشته با حملات رژیم اشغال‌گر صهیونیستی به‌طور کامل در آتش سوخت.

توضیحات رئیس جمعیت هلال احمر ایران

این اقدام رژیم صهیونیستی، به طور کامل بر خلاف اصول و قواعد حقوق بین‌الملل بشردوستانه که بر اساس آن، هرگونه حمله و تعرض به اماکن و مراکز غیرنظامی‌به ویژه مراکز درمانی و بیمارستانی ممنوعیت مطلق دارد، می‌باشد. جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه به روسای فدراسیون و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، ضمن اعلام‌موضوع، خواستار محکومیت این اقدام و شکایت علیه رژیم اشغالگر شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته بارها مواضع محور مقاومت و ارتش سوریه را هدف حملات موشکی و هوایی قرار داده است. با آغاز عملیات طوفان الاقصی و نقش مهم سوریه در پشتیبانی از محور مقاومت، حملات هوایی اسرائیل علیه مناطق مختلف سوریه به ویژه دمشق و حمص افزایش یافته است. بیشتر حملات یکسال اخیر رژیم صهیونیستی، با هدف ترور فرماندهان ارشد مقاومت، انهدام مراکز پشتیبانی‌ و انبارهای مهمات صورت گرفته‌ است‌. طی این حملات رژیم اسرائیل تاکنون صدها تن از نیروهای مقاومت و حتی غیرنظامیان سوری شهید و زخمی شده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.