ورود زمینی ارتش اسرائیل به جنوب سوریه

شنبه 21 مهر 1403 - 17:34
https://iswnews.com/?p=122775

نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی با همراهی خودروهای زرهی، وارد شهرک کودنه در جنوب سوریه شده و پس از انجام اقداماتی از این منطقه عقب‌نشینی کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” منابع نزدیک به مسلحین مدعی شدند که گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۰ مهر ماه با پشتیبانی چند دستگاه خودروی زرهی، وارد شهرک کودنه واقع در استان قنیطره سوریه شدند.

نیروهای اسرائیلی، زمین‌های کشاورزی و درختان زیتون را به طول ۵۰۰ متر و عرض ۱۰۰۰ متر با بولدوزر تخریب و سپس با نصب سیم خاردار بخشی از شهرک کودنه را به خاک جولان اشغالی ضمیمه کردند.

این دومین ورود زمینی ارتش اسرائیل به جنوب سوریه طی چند روز اخیر بوده است. سه روز قبل نیز نظامیان صهیونیست با ورود به وادی الرقاد در حومه غربی درعا، یک گله گوسفند متعلق به ساکنان این منطقه را به سرقت بردند.

در حالیکه منابع محلی و رسانه‌های نزدیک به مسلحین مدعی ورود نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه کودنه واقع در استان قنیطره شدند اما منبع میدانی تحولات جهان اسلام این خبر را تکذیب و اعلام کرد که نظامیان صهیونیست وارد خاک سوریه نشده و با انجام اقداماتی سعی در تحریک نظامیان سوری داشتند. این اقدامات یک ساعت به طول انجامید و پس از آن، نظامیان اسرائیلی منطقه را ترک کرده و به مقرهای خود در جولان اشغالی بازگشتند.

رژیم صهیونیستی پس از آغاز نبرد در نوار غزه و به ویژه تشدید تنش‌ها در لبنان، حملات خود به سوریه را افزایش داده و اهداف مختلفی در این کشور از جمله مواضع محور مقاومت، انبارهای تسلیحاتی، فرماندهان و نیروهای میدانی سوری را مورد حمله قرار داده است. علاوه بر این، عمده حملات اخیر اسرائیل علیه سوریه بر سامانه‌های راداری، فرودگاه‌ها و مواضع ارتش سوریه در جنوب این کشور متمرکز بوده است. این حملات باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال آغاز حملات گسترده و غافلگیرکننده اسرائیل در جنوب سوریه مطرح شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. هومن شنبه, ۲۱ مهر, ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷

    باید دید بالاخره سوری ها تکانی به خودشون میدن یا همچنان می خواهند بخوابند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.