ارتش اسرائیل روستای محیبیب در جنوب لبنان را با ادعای انهدام تأسیسات زیرزمینی حزب الله بمب گذاری و منهدم کرد.

ارتش اسرائیل پس از ورود به روستای محیبیب در روز چهارشنبه ۲۵ مهر ماه، اکثر ساختمان های آنرا بمب گذاری و این روستای تاریخی را منهدم کرد. صهیونیست ها مدعی هستند که روستای محیبیب دارای تأسیسات نظامی و زیرزمینی حزب الله است.

موقعیت روستای محیبیب در جنوب شرقی لبنان / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

روستای محیبیب یکی از روستاهای کوچک شهرستان مرجعیون در جنوب شرقی لبنان است که بین شهرک میس الجبل و روستای بلیدا قرار گرفته است.

این روستا محل زیارتگاه قدیمی حضرت بنیامین بن یعقوب (ع) از پیامبران دین یهود است و نام آن نیز به دلیل همین موضوع «محیبیب» (پیامبر محبوب) اطلاق شده است. صهیونیست‌ها در سال ۱۹۴۸ میلادی کتیبه عبری این زیارتگاه دو هزار ساله را دزدیدند. این روستا در ارتفاع بالاتری نسبت به مرز فلسطین اشغالی و لبنان قرار گرفته و پیش از وقوع حمله زمینی اسرائیل به جنوب لبنان، تخلیه شده بود.

عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، در ۱۰ مهرماه و پس از انجام یک دوره ترور مقامات حزب الله و بمباران سنگین مناطق مختلف در این کشور آغاز شد. حملات زمینی اسرائیل شامل نوار مرزی جنوب لبنان از مزارع شبعا تا ساحل دریای مدیترانه می‌شود و با پشتیبانی بیش از ۱۰ هزار حمله هوایی همراه بوده است. جنگ افروزی اسرائیل علیه لبنان تاکنون موجب شهادت دستکم ۲۳۰۰ نفر، مجروحیت بیش از ۱۱ هزار نفر لبنانی و تخریب هزاران ساختمان مسکونی و غیرنظامی شده است.

لحظه انهدام کامل روستای محیبیب توسط ارتش رژیم صهیونیستی
لحظه انهدام کامل روستای محیبیب توسط ارتش رژیم صهیونیستی از دید هوایی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.