تحولات یمن، ۲۷ مهر ۱۴۰۳

جمعه 27 مهر 1403 - 11:16
https://iswnews.com/?p=122888

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی طی ۱۵ حمله هوایی، مناطق تلویزیون، الحفا و جربان در شمال و جنوب استان صنعا و مناطق کهلان و العبلا در شرق شهر صعده را بمباران کردند.

۱- حملات هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به یمن:
در ۱۳ مهر ماه، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی طی ۱۵ حمله هوایی اهدافی را در استان های صنعا، الحدیده، ذمار و البیضا را بمباران کردند. ️این حملات شامل: چهار حمله هوایی علیه منطقه الصیانه در مدیریت الثوره استان صنعا، هفت حمله هوایی به فرودگاه الحدیده و منطقه الکثیب در شمال شهر الحدیده و جنوب شهر ذمار و همچنین سه حمله هوایی به مدیریت مکیراس در استان البیضا است.

۲- صنعا:
– در ۱۰ مهر ماه، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن حمله موشکی ایران به اهداف مهم نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در قلب سرزمین های اشغالی و انهدام این اهداف را تبریک گفت. المشاط در این پیام ضمن همبستگی و همراهی با ایران گفت: «ایران حق کامل دفاع از خود را دارد و این عملیات برای دفاع مشروع از خود و برای به نظم کشیدن یک شخص جنایتکار است. وی با تهدید آمریکا گفت، زیرا جنایات دشمن صهیونیستی نباید بی پاسخ و بدون مجازات بماند. ما آماده ایم که اگر آمریکا تصمیم به هر حماقتی گرفت، با آن مقابله کنیم.»
– در ۲۲ مهر ماه، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن و دفتر سیاسی جنبش انصارالله در پیام های جداگانه‌ای عملیات موفقیت آمیز حزب الله در حمله پهپادی به پایگاه آموزشی صهیونیستها در منطقه بنیامینا را تبریک گفتند.  المشاط در پیام خود ضمن همبستگی با حزب الله، مقاومت رزمندگان لبنانی علیه دشمن صهیونیستی را افسانه‌ای و افتخارآمیز عنوان کرد و گفت، شهادت رهبران به معنای پایان نبرد نیست، خون رهبران سوختی است که صهیونیستها را در آتش خواهد سوزاند و عزم رزمندگان برای طی مسیر و پیروزی را افزایش خواهد داد.

۳- الحدیده:
– در ۲۳ مهر ماه،‌ جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی طی دو حمله هوایی، بندر الصلیف در ساحل استان الحدیده را بمباران کردند.
– در ۲۴ مهر ماه،‌ جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی عصر امروز چهار حمله هوایی به منطقه اللحیه در شمال استان الحدیده انجام دادند.

۴- ابین:
در ۲۵ مهر ماه، در جریان حمله مسلحین القاعده به خودروی مسلحین تیپ چهارم حفاظت ریاست‌جمهوری (از مجموعه های تابع شورای انتقالی جنوب) در منطقه وادی عومران، پنج نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

۵- شبوه:
احمد محسن السلیمانیه، فرمانده تیپ اول نیروهای دفاع شبوه در یک انفجار نامعلوم در قلعه بن عشیم واقع در مدیریت مصینعه کشته شد. برخی منابع علت انفجار را بمب گذاری و برخی دیگر شلیک آرپیجی عنوان کردند.

۶- حملات هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به یمن:
در ۲۶ مهر ماه، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی طی ۱۵ حمله هوایی، مناطق تلویزیون، الحفا و جربان در شمال و جنوب استان صنعا و مناطق کهلان و العبلا در شرق شهر صعده را بمباران کردند. طبق بیانیه سنتکام، این حملات توسط بمب افکن رادارگریز B-2 انجام شده است. این اولین باری است که آمریکا از این بمب افکن برای حمله به یمن استفاده می‌کند.

۷- دیدار عراقچی و عبدالسلام در عمان:
در ۲۳ مهر ماه، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت یمن با عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در محل سفارت ایران در شهر مسقط، پایتخت عمان دیدار کرد. ️طرفین در این دیدار ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه به ویژه فلسطین و لبنان، درباره مسائل مشترک و راههای مقابله با تنش آفرینی های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز گفتگو و تبادل نظر کردند. برخی رسانه های غربی از ارائه پیشنهاد جدید آمریکا به ایران برای کاهش تنش در منطقه خبر داده اند و احتمال دارد در این دیدار، درباره این موضوع نیز بحث شده باشد.

۸- بخش های مهم سخنرانی سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در ۲۶ مهر ماه:
– تحولات منطقه ناگهانی نیست بلکه نشات گرفته از رنج بیش از صد سال ملت فلسطین از اشغالگری انگلیس و اسرائیلی هاست. صهیونیستها از روز اول وحشی گری کردند و از حمایت غرب برخوردار بودند و غرب دست آنها برای ارتکاب هر نوع جنایتی بازگذاشت. طی ۴۵ سال دشمن اسرائیلی مرتکب جنایات وحشیانه در بدترین سطح مرتکب شد.

– برای همه روشن شده است که نه سازمان ملل و نه شورای امنیت و نه سازمان ها و محاکم بین المللی هیچکدام نمی توانند کاری انجام دهند و خطر دشمن را نمی توانند دفع کنند و باید امت به پا خیزد. امت اسلامی مسئولیت اخلاقی و انسانی و اسلامی دارد و باید برای دفع خطر از خود واکنشی نشان دهد.

– دشمن اسرائیلی آغازگر جنگ بود و در برابر دیدگان جهان به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد و هنگامی که ایران به حملات اسرائیل واکنش نشان داد، کشورهای غربی آنرا اقدام تنش زا و مشکل قلمداد کردند. معادله ای آمریکا و اسرائیل این است که منطقه بدون واکنش باشد و این معادله حتی در جهان حیوانات نیز قابل قبول نیست. آمریکا و کشورهای اروپایی دست دشمن اسرائیلی را باز گذاشته اند تا هر کاری انجام دهد و آنرا دفاع از خود می نامند. طبق منطق غربی ها، لبنان و فلسطین حق دفاع از خود ندارند و اقدامات آنها تروریستی است و این درباره کشور ما نیز صادق است. حکومت های عربی نیز حماس و جهاد اسلامی را تروریستی می دانند تا معادله مورد نظر آمریکا اجرا شود. موضع ایران شجاعانه و قاطعانه بود. ایران از باب مسئولیت حق مقابله با دشمن و سرکشی اسرائیل را دارد. طمع ورزی صهیونیستها علیه منطقه تمام نمی شود و تنها راه مبارزه و جهاد است.

– اگر دشمن اسرائیلی از فلسطین و لبنان فارغ شود به دنبال اجرایی کردن طرح ها و نقشه های خود برای سیطره بر سوریه و اردن و بخش هایی از عراق، مصر و عربستان برخواهد آمد. مکه و مدینه از سوی دشمن اسرائیلی در راستای اهداف خصمانه و توطعته طلبانه علیه امت اسلامی در معرض تهدید قرار دارند. این اهداف تجاوزکارانه و توسعه طلبانه تنها با مجاهدت خنثی می شود. برخی کشورهای عربی اظهارات مسئولان صهیونیست را نمی فهمند زیرا به قرآن و آنچه خداوند درباره یهود گفته، توجهی ندارند.

– حملات موشکی و پهپادی ادامه خواهد داشت و این هفته ۲۵ حمله موشکی و پهپادی انجام دادیم. تعداد کشتی های مورد هدف قرار گرفته مرتبط با دشمن اسرائیلی و آمریکا و انگلیس به ۱۹۶ کشتی رسیده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.