یحیی سنوار به شهادت رسید

پنجشنبه 26 مهر 1403 - 19:25
https://iswnews.com/?p=122938

یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در ۲۶ مهر ماه در نبردهای میدانی با نیروهای اشغالگر صهیونی در شهر رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسید.

بر اساس اطلاعات موجود نیروهای ارتش رژیم صهیونی پس از شناسایی سه تن از رزمندگان کتائب القسام در محله السلطان رفح، وارد درگیری مستقیم با آنها شدند. نهایتا درگیریها با شهادت رزمندگان فلسطینی به پایان رسید و مشخص شد که یکی از این رزمندگان، یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در نوار غزه بود.

شهادت یحیی السنوار در چنین شرایطی بیانگر این واقعیت است که هیچ عملیات هدفمند و از پیش تعیین شده ای توسط رژیم برای ترور وی در کار نبوده است.

همچنین یحیی السنوار بر خلاف تمامی شایعاتی که می‌گفتند او همیشه در تونل‌ها مخفی می‌شود، ثابت کرد نه تنها این تهمت‌ها دروغ است بلکه اون همواره به‌صورت میدانی و دوشادوش دیگر رزمندگان با اشغالگران اسرائیلی مبارزه می‌کند.

یحیی السنوار از آغاز به کار جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در غزه، به گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس پیوست و در سال ۲۰۰۵ میلادی، سمت فرماندهی تیپ خان یونس را بر عهده گرفت.

السنوار مسئولیت‌های مختلفی در کارنامه خود از جمله مدیریت تشکیلات امنیتی حماس و رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه داشت. سرانجام پس از شهادت شهید اسماعیل هنیه در تهران، جنبش حماس در ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ طی پیامی اعلام کرد که یحیی السنوار به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برگزیده شده است. وی تا زمان شهادت مسئولیت رهبری حماس را برعهده داشت.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.