تحولات عراق، ۲۷ مهر ۱۴۰۳

جمعه 27 مهر 1403 - 14:31
https://iswnews.com/?p=122985

نیروهای تیپ ۵۸ سازمان حشد الشعبی و نیروهای ارتش عراق، یک عملیات امنیتی مشترک در مناطق جنوبی شهر موصل با هدف افزایش امنیت این مناطق و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۱- بغداد:
– در ۲ مهر ماه، گروه‌های مقاومت عراق جلسه‌ای دو ساعته با هدف بررسی تحولات اخیر و پاسخ‌های مقاومت عراق به حملات ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان برگزار کردند. فرماندهان و نمایندگان گروه‌های مقاومت در پایان جلسه بر سر موضوعاتی به توافق رسیدند که مهم‌ترین آن “ورود مستقیم به نبردها در حمایت از حزب الله لبنان در صورت آغاز هرگونه عملیات زمینی رژیم صهیونیستی” بوده است.
– در ۱۷ مهر ماه، یک فروند هواپیمای Airbus A400M Atlas ارتش اسپانیا در فرودگاه بغداد فرود آمد.
– در ۲۲ مهر ماه، سید عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سفری رسمی به بغداد، با فؤاد حسین، وزیر خارجه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد. محور اصلی گفتگوی وزیر خارجه ایران و مقامات عراقی، روابط عراق و ایران و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

۲- کرکوک:
در ۱۱ مهر ماه، عناصر گروه تروریستی داعش با کمین در مسیر نیروهای ارتش عراق، از فاصله نزدیک نظامیان عراقی را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله تروریستی، چهار نفر شهید و چهار نفر دیگر زخمی شدند. عناصر داعش پس از به غنیمت بردن چهار قبضه کلاشینکوف، صحنه را ترک کردند.

۳- نینوا:
– نیروهای سازمان حشد الشعبی عراق، یکی از مسئولان مالی گروه تروریستی داعش را در شهر موصل بازداشت کردند.
– در ۲۵ مهر ماه، نیروهای تیپ ۵۸ سازمان حشد الشعبی و نیروهای ارتش عراق، یک عملیات امنیتی مشترک در مناطق جنوبی شهر موصل با هدف افزایش امنیت این مناطق و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۴- صلاح الدین:
فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد: جنگنده‌های اف-۱۶ ارتش عراق، مخفیگاه متعلق به گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین را مورد هدف قرار دادند که طی این عملیات، شش تروریست داعشی کشته شدند.

۵- در ۱ مهر ماه، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق با استفاده از پهپاد انتحاری الارفد، مواضع رژیم صهیونیستی در منطقه غور اردن را مورد حمله قرار دادند.

۶- در ۲ مهر ماه، پایگاه نظارتی تیپ جولانی ارتش رژیم صهیونیستی هدف حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.

۷- دفتر آیت الله سید علی سیستانی در بیانیه‌ای ضمن همبستگی خود با مردم لبنان و طلب رحمت برای شهدا و شفا برای مجروحین در اثر تجاوزات مکرر و وحشیانه اسرائیل، خواستار توقف این تجاوزات و حفاظت از مردم لبنان در برابر آثار ویرانگر آن شد.

۸- در پی بیانیه آیت الله سیستانی درباره تحولات لبنان، آستان مقدس امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام آماده سازی کمک های مستقیم خود به لبنان را اعلام کرد.

۹- فالح الفیاض، رئیس هیئت حشدالشعبی عراق در پیامی از بیانیه آیت الله سید علی سیستانی در خصوص حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان استقبال کرد و بر ارائه کمک به مردم لبنان در پاسخ به ندای مرجعیت دینی و وظایف انسانی و برادرانه و دینی اعلام آمادگی کرد.

۱۰- مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با انتشار پیامى خواستار حمایت مادى و معنوى از گروه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین شد.

۱۱- در ۳ مهر ماه، مقاومت اسلامی عراق با استفاده از پهپادهای الارفد، مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را مورد هدف قرار داد.

۱۲- در ۴ مهر ماه، مواضع رژیم صهیونیستی در منطقه غور اردن و شمال فلسطین اشغالی هدف حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.

۱۳- در ۴ مهر ماه، منابع محلی از افزایش تحرکات نیروهای آمریکایی در بخش درمانی پایگاه عین الاسد و گسترش آن به منظور آمادگی در برابر حملات گروه‌های مقاومت و شرایط اضطراری خبر دادند.

۱۴- در ۶ مهر ماه، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق با استفاده از پهپادهای انتحاری و موشک کروز “الارقب” مواضع رژیم صهیونیستی را در منطقه جولان اشغالی و سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار دادند.

۱۵- عراق و آمریکا بیانیه‌ای مشترک در خصوص جدول زمانی پایان مأموریت نظامی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در این کشور منتشر و سپتامبر ۲۰۲۵ را زمان پایان ماموریت ائتلاف در عراق اعلام کردند.

۱۶- در ۷ مهر ماه، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق، هدفی مهم در شهر اشغالی تل‌آویو را با استفاده از پهپادهای انتحاری مورد هدف قرار دادند.

۱۷- واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از دستگیری ۹ تن از عناصر گروه تروریستی داعش در استان‌های بغداد، نینوا، الانبار و کرکوک خبر داد.

۱۸- در ۹ مهر ماه، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق، اهداف مهمی در فلسطین اشغالی از جمله شهر و بندر حیفا را با استفاده از پهپادهای انتحاری و موشک کروز الارقب مورد حمله قرار دادند.

۱۹- در ۱۳ مهر ماه، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو نظامی اسرائیلی در حمله پهپادی مقاومت عراق به یک پایگاه نظامی در جولان اشغالی کشته شدند. طبق اذعان ارتش اسرائیل، این دو نظامی از نیروهای گردان ۱۳ تیپ گولانی بودند. علاوه بر این افراد، ۲۴ نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

۲۰- در ۱۴ مهر ماه، اهدافی در حومه شمالی شهر حیفا و جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.

۲۱- در ۱۷ مهر ماه، گروه مقاومت سرایا اولیاء الدم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هدفی مهم در فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

۲۲- شبکه ۱۴ تلویزیون اسرائیل، تصویر تعدادی از فرماندهان و افراد برجسته محور مقاومت را منتشر و به صورت علنی آنها را تهدید به ترور نموده است. در این تصویر، نام آیت الله سید علی سیستانی، از مراجع تقلید شیعیان و استاد درس خارج فقه و اصول در نجف به چشم میخورد.

۲۳- در ۲۰ مهر ماه، مقاومت اسلامی عراق، هدفی را در شهر اشغالی ایلات با استفاده از پهپادهای انتحاری مورد حمله قرار داد.

۲۴- در ۲۶ مهر ماه، گروه مقاومت سرایا اولیاء الدم، هدفی مهم در شهر اشغالی تل‌آویو را مورد حمله پهپادی قرار داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.