حمله پهپادهای ارتش یمن به کشتی دریای عرب

شنبه 28 مهر 1403 - 10:40
https://iswnews.com/?p=123018

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه شامگاه ۲۷ مهرماه اعلام کرد، نیروی پهپادی ارتش یمن با استفاده از چند فروند پهپاد انتحاری به کشتی مگالوپولیس (MEGALOPOLIS) در دریای عرب حمله کرده اند. این کشتی پس از نقض تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی توسط شرکت مالک آن مورد حمله قرار گرفت.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه این بیانیه گفت، نیروهای مسلح یمن به مجاهدان غزه و لبنان درود می‌فرستند و تأکید می‌کنند که شهادت فرمانده بزرگ یحیی سنوار، عزم مقاومت و همه آزادگان جهان را برای ادامه راه رهایی و پیروزی افزایش می‌دهد. وی افزود، نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دومین سال از عملیات پشتیبانی در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس، بر تداوم محاصره دریایی دشمن اسرائیل، هدف قرار دادن تمامی کشتی‌های مرتبط با دشمن و همچنین حمله به دشمن اسرائیلی با موشک و پهپاد تاکید می‌کنند. این عملیات جز با توقف تجاوز، رفع محاصره نوار غزه و توقف تجاوزات به لبنان متوقف نخواهد شد.

کشتی مگالوپولیس (MEGALOPOLIS) یک کانتینربر است که از سال ۲۰۱۳ میلادی تحت پرچم مالت فعالیت می‌کند. این کشتی متعلق به شرکت آلمانی هانزا است و با شرکت ها و نهادهای متعلق به رژیم صهیونیستی همکاری نزدیکی دارد.

عملیات های ارتش یمن علیه کشتی مگالوپولیس (MEGALOPOLIS) در دریای عرب، ۱۶۳مین حمله رسمی نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) است.

عملیات نیروهای مسلح یمن برای پشتیبانی از مردم و مقاومت فلسطین در نبرد با رژیم صهیونیستی، از ۲۷ مهر ۱۴۰۲ در خاک فلسطین اشغالی و مسیر دریایی خلیج عدن-دریای سرخ آغاز شد. این عملیات با توقیف کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر و حملات مداوم موشکی، پهپادی و شهپادی به بیش از ۱۵۰ کشتی مرتبط با اسرائیل به اوج خود رسیده و موجب توقف کشتیرانی شرکت‌های صهیونیستی از مسیر دریای سرخ شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.