پس از تروریست نامیدن رهبران شهید مقاومت توسط شبکه MBC عربستان، جوانان عراقی وارد دفتر این شبکه در بغداد شده و آن را به آتش کشیدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شبکه MBC عربستان در گزارشى جنجالى تحت عنوان “هزاره رهایی از تروریسم” به مقام شامخ فرماندهان شهید محور مقاومت از جمله سردار حاج قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله، عماد مغنیه، جهاد مغنیه، سمیر القنطار، فواد شکر، سید بدرالدین الحوثی، ابومهدی المهندس، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار اهانت و جسارت کرد.

‌‌این شبکه سعودى، شهید قاسم سلیمانى را “نماد تروریست و عامل جنگ و ویرانى” توصیف کرد و افزود: «فعالیت هاى بیهوده وى در سال ۲۰۲۰ در بغداد پایان یافت».

‌‌در این گزارش در خصوص شهید سید حسن نصر الله آمده است: نصر الله، رهبر شبه نظامیان مسلح حزب الله که مسبب وخیم شدن اوضاع لبنان و سایر کشورها بود.

‌‌این شبکه در توصیف شهید یحیى السنوار نیز گفت: یحیى السنوار آخرین چهره تروریستى خون آشام و رهبر تعداد زیادى از جنایت‌هاى وحشیانه بود که جهان از شر او خلاص یافت.

پس از این گزارش، عراقی‌ها با انتشار فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی خواستار برگزاری تجمعی اعتراضی مقابل دفتر این شبکه در بغداد شدند. با افزایش تنش‌ها، نیروهای امنیتی عراق مقابل دفتر شبکه MBC در بغداد مستقر شدند. علی‌رغم حضور نیروهای امنیتی، جوانان عراقی وارد دفتر این شبکه شده و ضمن تخریب وسایل داخل آن، بخشی از این دفتر را به آتش کشیدند.

ورود جوانان عراقی به دفتر شبکه MBC در بغداد

در همین رابطه، جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای با ابراز نفرت از این گزارش، آن را یک فروپاشی اخلاقی برای این شبکه و مدیرانش دانست و خواستار عذرخواهی این شبکه سعودی شد.

آتش سوزی در بخشی از دفتر شبکه MBC در بغداد
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.