حمله احتمالی رژیم اسرائیل به ایران چگونه خواهد بود؟!

دوشنبه 30 مهر 1403 - 17:53
https://iswnews.com/?p=123146

طی هفته های اخیر در مورد نحوه و چگونگی حمله احتمالی رژیم اسرائیل به ایران گمانه زنی های بسیاری شده است. بسیاری بر این باورند که رژیم اسقاط مانند دفعه قبل از آسمان عراق موشک هایی به سمت ایران شلیک خواهد کرد. اما احتمال دیگری که به آن پرداخته نمیشود به‌کارگیری تانکرهای سوخت رسان و دور زدن ایران با استفاده از آسمان آبهای بین المللی و تهاجم از سمت جنوب است.

هر چند که این مدل از حمله شاید با توجه به توانایی های دورنگر راداری ایران چندان معقول به نظر نرسد و احتمالا “اصل غافلگیری”مورد نظر اسرائیل را از بین خواهد برد؛ با این حال به هیچ وجه از احتمال انجام ساقط نیست.

ایران صراحتا اعلام کرده است هر کشوری که آسمان خود را برای حمله به ایران در اختیار اسرائیل قرار دهد هدف بعدی ایران خواهد بود. عراق که تکلیفش مشخص است و عربستان هم در حال حاضر به هیچ وجه تمایلی به درگیری با ایران ندارند. بنابراین شاید اسقاط به دنبال راه دیگری برای حمله باشد.

صهیونیست‌ها سالهاست که شبیه سازی تهاجم به اهداف دور را مشترکاً با آمریکایی ها تمرین میکنند و طی ماه های اخیر نیز دو بار به همین شکل به الحدیده یمن حمله کرده اند.

در صورتی که رژیم اسقاط بخواهد از این الگو و مدل برای تهاجم استفاده کند باید بگوییم که مسیر احتمالی پرواز جنگنده های رژیم با پشتیبانی سوخت رسانها از آسمان دریای سرخ و دور زدن یمن و سپس پرتاب موشکها از شمال دریای عرب خواهد بود.

ذکر این نکته ضروری است که طی هفته های اخیر چندین فروند هواپیمای سوخت رسان آمریکایی مضاف بر آنچه که از قبل در منطقه بود وارد منطقه غرب آسیا شده اند. همه اینها میتواند آماده سازی برای انجام تهاجم به شکلی که گفته شد باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.