حملات وحشیانه جنگنده‌های اسرائیلی به بیروت

سه شنبه 1 آبان 1403 - 09:33
https://iswnews.com/?p=123165

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی، اهدافی را در مناطق مختلف بیروت مورد حمله قرار دادند که طی این حملات چهار نفر شهید و ۲۴ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” هواگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در ساعات پایانی ۳۰ مهر ماه و بامداد ۱ آبان ماه، طی شش حمله هوایی سنگین، محوطه بیمارستان دولتی بیروت، بیمارستان رفیق حریری، چند ساختمان در منطقه حاره حریک و همچنین چند قایق در ساحل بیروت را بمباران کردند.

تا این لحظه شهادت چهار نفر از جمله یک کودک و ۳۲ زخمی گزارش شده است.

حمله ارتش اسرائیل به نزدیکی بیمارستان رفیق حریری

صهیونیست‌ها دقایقی پیش از اجرای این حملات، به اهالی این مناطق هشدار دادند که از این منطقه دور شوند. این اقدام موجب رعب و وحشت و فرار صدها به سمت دیگر مناطق بیروت شد.

ارتش اسرائیل همچنین در اقدامی مشابه جنگ غزه، مدعی شد که بیمارستان الساحل بیروت دارای تونل هایی در زیرزمین است و حزب الله در این تونل ها پول‌های مردم لبنان توسط بانک قرض الحسن را نگهداری می‌کند!

مدیر بیمارستان الساحل با تکذیب ادعاهای اسرائیل، تاکید کرد که بیمارستان به حزب الله متصل نیست. او همچنین با نیروهای امنیتی لبنان تماس گرفت و از آنها خواست تا بیمارستان را بررسی کنند.

بیمارستان الساحل

پس از این موضوع، پرسنل و بیماران بیمارستان الساحل، از بیم حمله صهیونیست‌ها این ساختمان را تخلیه کرده و نیروهای ارتش لبنان در نزدیکی ورودی بیمارستان الساحل مستقر شدند.

تهاجم گسترده ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان پس از ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تشدید شد و از دهم مهر ماه نیز با عملیات زمینی در مرزهای جنوبی این کشور وارد فاز زمینی شد. این حملات تاکنون موجب شهادت ۲۴۸۳ نفر و مجروحیت ۱۱۶۲۸ نفر غیرنظامی لبنانی و همچنین شهادت بیش از ۵۰۰ رزمنده حزب الله شده است. در طرف مقابل نیز بیش از ۱۰۰ صهیونیست در حملات حزب الله به مناطق شمالی فلسطین اشغالی کشته و صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.