ارتش یمن با شلیک یک فروند موشک مافوق صوت، پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شرق تل آویو را مورد حمله قرار داد.

سرتیپ یحیی سریع در بیان جزئیات این عملیات گفت، نیروی موشکی نیروهای مسلح یمن با موشک بالستیک مافوق صوت فلسطین ۲، یک پایگاه نظامی متعلق به رژیم صهیونیستی در شرق منطقه اشغالی یافا (تل آویو) را هدف قرار داد. این موشک با دور زدن سامانه های پدافندی آمریکایی و اسرائیلی موفق شد به هدف خود برسد.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، این عملیات در راستای پنجمین مرحله از تشدید نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در حمایت از عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین انجام شده است. وی همچنین افزود، نیروهای مسلح یمن تا پایان تجاوزات و رفع محاصره نوار غزه و همچنین تجاوز به لبنان، به عملیات نظامی خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.

موشک “فلسطین ۲” یکی از جدیدترین موشک‌های نیروهای مسلح یمن است که مشابه موشک خیبرشکن ۲ (ساخت ایران) است. برد این موشک بیش از ۲۱۵۰ کیلومتر و سرعت آن ۱۶ ماخ عنوان شده است. ارتش یمن با شلیک این موشک چندین بار سامانه‌های پدافندی صهیونیست‌ها را به چالش کشیده‌اند.

طبق آمار تحولات جهان اسلام، این حمله ۳۴مین عملیات هوایی نیروهای مسلح یمن در خاک فلسطین اشغالی با استفاده از موشک های بالستیک، کروز و پهپادهای انتحاری است.

عملیات نیروهای مسلح یمن برای پشتیبانی از مردم و مقاومت فلسطین در نبرد با رژیم صهیونیستی، از ۲۷ مهر ۱۴۰۲ در خاک فلسطین اشغالی و مسیر دریایی خلیج عدن-دریای سرخ آغاز شد. این عملیات با توقیف کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر و حملات مداوم موشکی، پهپادی و شهپادی به بیش از ۱۵۰ کشتی مرتبط با اسرائیل به اوج خود رسیده و موجب توقف کشتیرانی شرکت‌های صهیونیستی از مسیر دریای سرخ شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.