تظاهرات مسلمانان هند علیه دولت

دوشنبه 25 آذر 1398 - 20:29
https://iswnews.com/?p=24710

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ مسلمانان هند در اعتراض به تصویب لایحه‌ی اعطای تابعیت و حق شهروندی به مهاجرین غیر مسلمان سه کشور اسلامی افغانستان، بنگلادش و پاکستان، در دهلی‌نو و دیگر شهرهای این کشور تظاهرات کردند.

پلیس هند با حمله به دانشجویان معترض دانشگاه اسلامی “جامیا میلیا” در دهلی‌نو، چندین نفر را بازداشت و مجروح کرده و مسجد این دانشگاه را مورد هتک حرمت قرار داده است.

این اعتراضات امروز در سایر ایالات هند نظیر اوتار پرادش، بمبئی و بنگلور نیز آغاز شده است.

تعدادی از هنرمندان و سینماگران بالیوود نظیر کونکونا سن‌شارما، ماهش بات و آنوبهاوسینها با انتشار توئیت‌هایی با دانشجویان و معترضین اعلام همبستگی کرده و خشونت‌های پلیس را محکوم کردند.
سایر مسلمانان هند نیز در اعتراض به پلیس و دولت و همبستگی با دانشجویان، با هشتک “با دانشگاه اسلامیه ایستاده ایم” در فضای مجازی اعتراض خودشان را ثبت می کنند.

 

ویدیو: تصاویری از ضرب و شتم دانشجویان توسط پلیس هند

 

با تصویب لایحه دولت در خصوص این قانون توسط مجلس عوام و سنای هند، اقلیت‌های مذهبی مهاجر غیرمسلمان که پیش از سال ۲۰۱۵ از سه کشور افغانستان، بنگلادش و پاکستان به هند پناه آورده‌اند، می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند.
دولت نارندرا مودی در پاسخ به این اعتراضات، قانون مصوب مجلس هند را لازم الاجرا دانسته و آنرا صحیح خوانده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. داریوش سه شنبه, ۲۶ آذر, ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

    حالا دلیل این اعتراضات احمقانه چیه به یه عده غیرمسیلمان که از وحوش وهابی فرار می کنند قراره تابعیت بدهند مگه جای شما را تنگ می کنند

    پاسخ
    1. ناشناس جمعه, ۲۹ آذر, ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

      این خبر کاملاً ناقص است، فقط این نیست که قراره به افراد دیگر از کشورهای خاصی تابعیت بدهند، بلکه میخواهند تابعیت حدود ۲۰۰ میلیون از مردم بومی هند را فقط بخاطر نژادپرستی و یا حتی استعمارگری سلب کنند و در این میان، مسلمانان مظلوم آنجا دچار بیشترین مشکلات و گرفتاری میشوند و با سلب تابعیت، از همه حقوقی که آن هم به سختی نصیبشان میشد، محروم خواهند شد. یعنی نفوذ آمریکا و اسراییل در آنجا.
      با مطالعه و بررسی مخصتری که در اخبار شد انسان متوجه میشود در این زمینه متاسفانه اخبار یا ناقص منتشر می شود و یا با دروغ، قصد فتنه گری و جعل است.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.