مجموعه تحولات جهان اسلام این حادثه اسفناک و غمبار را خدمت مخاطبین گرامی و خانواده های داغدار که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند صمیمانه تسلیت عرض می کند؛ ما نیز همانند شما در این داغ بزرگ شریکیم و هرگز آن را فراموش نخواهیم کرد.

و اما بعد

از نظر ما مقصران و مسببان اصلی این حادثه بدین شرح اند:

۱. قصور اصلی از ناحیه آن دسته از مسئولین نظامی و مدیرانی است که موظف به بستن آسمان کشور بودند و با سوء مدیریت و عدم تدبیر، این امر ساده اما بسیار مشخص و بدیهی را انجام نداده و باعث بوجود آمدن این اشتباه مرگبار شدند.
بسیار بدیهی و مشخص است که در حین و بعد از انجام عملیات موشکی باید آسمان کشور خالی از هرگونه پرنده غیرنظامی باشد تا ضمن کاهش خطرات موجود برای هواپیماهای غیرنظامی، مشکل و خللی برای کار یگان های پدافندی کشور عزیزمان برای مقابله با تهدیدات احتمالی بوجود نیاد.
حتی آمریکا نیز پس از حملات موشکی ایران علیه پایگاه عین الاسد، آسمان منطقه عین الاسد را بصورت کامل بروی هواپیماهای غیرنظامی بست و این یک امر معمول است.

۲. از نظر ما یگان های پدافند هوایی کشور و در راس آن فرمانده ی نیروی هوا فضای سپاه یعنی سردار حاجی زاده هیچ اشتباهی مرتکب نشده و از قضا به وظیفه خود که حفاظت کامل از آسمان کشور در برابر تهدیدات آمریکای جنایتکار است به درستی و با شجاعت کامل عمل کرده اند.
زحمات مخلصانه این فرمانده و نیروهای او که در سالهای متمادی برای دفاع از آسمان کشور انجام داده اند و پس از موفقیت های بی نظیری که در این زمینه بدست آورده اند، توسط خطایی که در بخش دیگری از بدنه نیروهای مسلح ایران اتفاق افتاده است قابل چشم پوشی نیست و متهم کردن ایشان کاری غیر انسانی و دقیقا عین بی انصافیست.
به زیر کشیدن پهپاد معروف RQ-170 آمریکایی یا هدف قرار دادن پهپاد MQ-4C و خوار و زبون کردن آمریکا و اسرائیل در سالهای اخیر، تنها یکی از دستاوردهای این مجاهد مخلص است که در کنار دیگر زحمت های او نباید فراموش شوند…

۳. بصورت ویژه تاکید میکنیم، باید مشخص بشود که آلرت شلیک موشک های کروز که به سیستم پدافند هوایی کشور مخابره شده است دقیقا از چه طریقی اتفاق افتاده است و از کدام بخش از رینگ های دفاعی کشور مخابره شده است. همچنین بررسی احتمال وقوع این حادثه توسط جنگ الکترونیک احتمالی دشمن بروی سامانه های دفاعی کشور نیز موضوع دیگری است که بررسی آن لازم و حتمی به نظر میرسد و نتایج آن باید اعلام شود.

۴. از نظر ما مسبب اصلی این حادثه ناگوار و تلخ که جان عزیزانمان را گرفت، ترامپ ملعون و جنایتکار و دولت تروریستی آمریکاست.
در آن شکی نیست که حاج قاسم سلیمانی که یکی از چهره های محبوب مردمی و از سران رسمی کشور است؛ ترور این شخصیت بزرگ به دستور ترامپ، شروع کننده زنجیره ای از رخدادهای ناگوار بود که در نهایت منجر به این فاجعه دردناک شد.
بنابراین مسبب و قاتل اصلی تمام ۱۷۶ سرنشین هواپیمای اوکراینی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست که پیامدهای رفتارها و اعمال او می توانست و می تواند به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود.
نهادهای قضایی و دولتی کشور موظف اند با طرح شکایتی در این مضمون به دادگاه های بین المللی از آمریکا شکایت کنند.

۵. مردم کشور باید آگاه باشند که حادثه غمبار هواپیمای اوکراینی نتیجه ی سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران و ترور حاج قاسم عزیز است و اکنون بجای متهم کردن افراد مختلف در داخل کشور و ریختن آب به آسیاب دشمن و بدخواهان ایران عزیز، بار دیگر متحد شده و خواستار ادامه و تکمیل #انتقام_سخت مردم ایران از آمریکای جنایت کار شوند و این موضوع بار دیگر باید با مطالبه عمومی انجام شود.
مردم ایران باید بصورت خودجوش همانطور که همیشه در صحنه بوده اند اینبار نیز وارد میدان شده و نگذارند خون حاج قاسم ها و این عزیزان از دست رفته ی پرواز هواپیمای اوکراینی پایمال شود و مجال عرض اندام از خناسان داخلی گرفته شود و مسئولان را برای گرفتن انتقام سخت یاری کنند. حضور میدانی مردم در این شرایط مهم و سرنوشت ساز ضروری به نظر میرسد.

پی نوشت ۱:
در ماجرای ترور حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش، چرا هیچ طرح شکایتی از سوی نهاد بین الملل قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی و همچنین وزارت خارجه کشور علیه آمریکا و ترامپ ملعون در دادگاه بین الملل و جامعه جهانی صورت نگرفت؟! مگر غیر از آنست که آمریکا بصورت رسمی یکی از مسئولین رسمی کشور را ترور کرده است و این موضوع یک جنایت آشکار در سطح بین الملل است؟ ما هیچ شکایت رسمی که در مجامع بین المللی قابل پیگیری باشد از سوی ایران مشاهده نکردیم. جناب رئیسی، که امید بسیاری از جوانان انقلابی بر شما بعنوان خادم مردم و خادم خداوند است، لطفا پاسخگو باشید.

پی نوشت ۲:
مسئولین فشل و غیرانقلابی که بر مسند بسیاری از امور دولتی، نظامی و حکومتی نشسته اید و مدت هاست که از روحیه انقلابی گری فاصله گرفته اید، کنار رفته و مسئولیت ها را به جوانان انقلابی واگذار کنید تا معنای واقعی انقلابی بودن را بار دیگر به شما نشان دهند. مشخصا همانطور که رهبر فرمودند اگر جوانان انقلابی کار را در دست بگیرند اوضاع تغییر خواهد کرد.

پی نوشت ۳:
مسئولین نظامی کشور، اعم از سپاه و ارتش؛ تحولات جهان اسلام وظیفه دارد بعنوان عضو کوچکی از این مردم صدای مردم باشد و گلایه های آنها را واگویه کند؛ متنی که مشاهده میکنید حرف دل بسیاری از مردم داغدار ایران است؛ مردم داغدار ایران که به سوگ حاج قاسم ها نشستند و با حضور میلیونی خود خواستار انتقام سخت از دشمن شدند:
سیلی اول خوب، محکم و غرورآفرین بود ولی علیرغم تلفات مادی و جانی که به دشمن وارد کرد؛ دلهای غم دیده میلیون ها ایرانی را آرام نکرد. مصلحت اندیشی تا به کجا؟! به زعم ما و بسیاری از مردم، این سیلی سخت باید طوری زده میشد که آمریکایی ها از شدت تلفات نتوانند آن را مخفی کنند نه اینکه اکنون با ضربات محدود فرصت آن را پیدا کرده اند تا تلفات خود را پنهان کنند…
آیا از ادامه جنگ و کشته شدن مردم و تلفات مادی آن هراس داشتید؟ ما ضربات سخت وارد نکردیم و جنگی نشد اما به گونه ای دیگر متحمل خسارات شدیم. آیا اکنون تحمل این خسارت سخت تر نیست؟! آیا درک نشانه های خداوند بعد از این حوادث سخت است؟
آیا بر عزم میلیونها ایرانی و آمادگی آنها برای جنگ حتی رو در رو با آمریکای خبیث شک داشتید و دارید؟ مردم ایران مردانه ایستاده اند و خواستار مقابله با دشمن اند و مصلحت اندیشی نمی خواهند. مثل مردم ایران انقلابی بوده و انقلابی عمل کنید.

و رمز موفقیت در این کلام خداوند نهفته است و بس:

قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ

شما (ای اهل ایمان) با آن کافران به قتال و کارزار برخیزید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و خوار گرداند و شما را بر آنها منصور و غالب نماید و دلهای (پر درد و غم) گروهی اهل ایمان را (به فتح و ظفر بر کافران) شفا بخشد. آیه ۱۴ سوره توبه

و الی الله ترجع الامور
والسلام.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱

    شکی در دشمنی شیطان خبیث وملعون که امریکا باشه نیست ولی این سقوط هواپیما اشتباه انسانی بود و واقعن جای تاسف داره

    پاسخ
  2. ناشناس شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴

    یجوری میگی جنگ میخواییم که ادم به عقلت شک میکنه برادر عزیز

    پاسخ
    1. میثم یکشنبه, ۲۲ دی, ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

      کسی که در مقابل اقدام جنگی سکوت کنه و بازدارندگی ایجاد نکنه باید خودش رو اماده جنگ تمام عیار بکنه
      عقلبا ذلت ن هم ذلتی که خودش گام اول اعلام جنگ و خرابی تمام عیار علیه کشور هست فرق میکند

  3. ناشناس شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶

    از مجموعه تحولات جهان اسلام براى این بیانیه که حرف دل ما بود تشکر میکنم

    پاسخ
  4. ناشناس شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱

    متاسفانه بادروغ و پنهان کاری اوضاع رو خراب کردن…اگه دستم به اون کارشناس شبکه خبربرسید که باتایید مجری یک طرفه رد کردن برخورد موشک رو و‌گفتن برای بالابردن سهام بویینگ بوده و رسانه های داخلی آمارهای آبکی از بویینگ و نقص فنیش دراوردن و نتیجه گرفتن عیب ازخود هواپیمابوده و حتی گفتن این جنگ روانی ازجانب دشمن هست ودرآخر همه چی مشخص شد و ازون طرف دولتی ها و کارشناسان نظامی و امنیتی رد کردن نظریه موشک رو ،اینها همه وهمه باعث خشم مردم شد…
    همین الان هم باز درست وحسابی نمیگن چی بوده وشده ،حتی اظهارات سردارحاجی زاده هم متناقض بود دربرابر اظهار کارشناسان اوکراینی و‌کلا جهانی…
    نتیجه: همون اول باید اعلام میکردین نباید محل سقوط رو جمع آوری میکردن و آثارو ازبین میبردن
    مردم الان معتقدن که بافشارخارجی و ورود کارشناسان خارجی و وجودجعبه سیاه اعتراف کردند

    پاسخ
    1. Mirza یکشنبه, ۲۲ دی, ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵

      دروغی در کار نبوده است. سه یا چهار روز برای بررسی حادثه ی به این بزرگی زمان زیادی نیست. هرکشوری برای بررسی حوادث مختلف پرتکل های مشخص دارد.
      مشکل اصلی عدم مدیریت درست در خبررسانی هست.

  5. ناشناس یکشنبه, ۲۲ دی, ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲

    سهم کسانی که ۳ روز موضوع رو پنهان نگه داشتن و دروغ گفتن چقدره؟

    پاسخ
    1. Mirza یکشنبه, ۲۲ دی, ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴

      دروغی در کار نبوده است. سه یا چهار روز برای بررسی حادثه ی به این بزرگی زمان زیادی نیست. هرکشوری برای بررسی حوادث مختلف پرتکل های مشخص دارد.
      مشکل اصلی عدم مدیریت درست در خبررسانی هست.

    2. ناشناس یکشنبه, ۲۲ دی, ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰

      تو راست میگی

  6. محمد(ل ن ) یکشنبه, ۲۲ دی, ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹

    دشمنان دیرینه داخلی دوباره فتنه به پا میکنند و این ادامه همان فتنه اکبر است

    پاسخ
  7. ناشناس یکشنبه, ۲۲ دی, ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

    باسلام و عرض ادب بابت زحماتتون ، بیانیه تونا خوندم
    ولی اینکه مردم اماده ی جنگ هستن شاید برای من قابل هضم نباشه چون دورور خودم که خیلی غربزده و هواپرست هستن

    پاسخ
  8. ناشناس یکشنبه, ۲۲ دی, ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

    سلام
    احتمال داره یک نفوذی کرده باشه. نفوذی در سپاه هم زمان جنگ دیدم و حالا هم کسانی که کاملا ضد سپاه هستند برای گذراندن خدمت سربازی به آنجا می روند چون آسان تر است از ارتش.

    پاسخ
  9. علي یکشنبه, ۲۲ دی, ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸

    سردار حاجی زاده مرد بود که اومد مسولیت سقوط را به عده گرفت آیا در دولت یک مرد پیدا نمیشه که بیاد و مسولیت عدم لغو پروازها را به عهده بگیره؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.