اعزام نیروهای تحت حمایت ترکیه از مناطق شمالی سوریه به ادلب

دوشنبه 1 اردیبهشت 1399 - 13:17
https://iswnews.com/?p=30705

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ ارتش ترکیه کاروانهایی از نیروهای موسوم به “ارتش ملی سوریه” را از مناطق شمالی این کشور به ادلب اعزام کرد.

گفته می‌شود ترکیه در راستای اجرای اقداماتی برای بازکردن جاده ام۴ و اجرای توافق انجام شده با روسیه این نیروها را از مناطق شمال سوریه به استان ادلب ارسال کرده است.

پس از توافق ترکیه و روسیه در خصوص آتش‌بس در ادلب، تحریرالشام و گروههای تندرو دیگر در ادلب با پوشش غیرنظامیان اقدام به بستن جاده ام۴ و حملات پراکنده به کاروانهای گشت مشترک می‌کنند. ارتش ترکیه در مقابله با این تحرکات به ناچار متوسل به زور شده است و تاکنون در چند مرحله اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور، بمب صوتی و شلیک هوایی کرده است.

در صورتی که ترکیه نتواند مسلحین تحت حمایت خود در منطقه ادلب را کنترل کند، بی شک توافق آتش بس فعلی نیز به سرنوشت آتش بس های گذشته در ادلب دچار خواهد شد و عملیات نظامی جدید ارتش سوریه و متحدانش در منطقه اجتناب ناپذیر خواهد شد…

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سینا سه شنبه, ۲ اردیبهشت, ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸

    دوستانی که بلحاظ سنی شاید در سال ۸۹ و ۹۰ در وضعیتی نبودند که درک صحیحی از پیشینه ایجاد این بحران بزرگ در منطقه ما داشته باشند، شاید بد نباشد که توجه داشته باشند که از آخرین روزهای پاییز ۸۹ اخوان المنافقین به سردستگی اردوغان جانی شعله آتش در دنیای اسلام را در جهت خواست اسراییل،ابتدا در تونس روشن نمودند. این جانیان تنیده شده در نفاق و تزویر در آن روزهایکی پس از دیگری مصر، سوریه، لیبی و … را به آتش کشیدند و مردم را به جرم نبوسیدن عکس اردوغان جنایتکار و امیر وقت قطر گردن زدند. اوج جنایت این جماعت پلید به شهادت رساندن شهید عالی مقام و مظلوم شیخ حسن شحاطه آن هم در شب میلاد آقا امام زمان (عج) و به وحشیانه‌ترین صورت ممکن به اشاره محمد مرسی ملعون بود. از آبی که این جنایتکاران گل آلود ساختند در سال‌های بعد آمریکا، انگلیس، سعودی و همه شیاطین عالم شروع به ماهیگیری نمودند و امروز هم که همه جانیان به قوه حیدری سپاه حضرت صاحب الزمان در حال عقب نشینی هستند این جماعت خبیث با پول قطر و سردستگی اردوغان آدم‌کش هنوز بر آتش فتنه می‌دمند. پس باید اینبار به یاری حق چشم فتنه را برای همیشه کور کرد. انشاالله

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.