بررسی آخرین وضعیت میدانی در جبهات مختلف قره باغ

– درگیریها در محور هادروت در جنوب ناحیه قره باغ کوهستانی ادامه دارد.
رسانه های آذربایجانی ویدیویی با عنوان حضور نیروهای آذربایجانی در داخل روستای هادروت منتشر کردند اما دیرتر و با تطبیق ویدیو با تصاویر ماهواره ای مشخص شد که ویدیو در بیرون از هادروت فیلمبرداری شده است و درون هادروت نیست.

ویدیوی منتشر شده در خارج از هادروت فیلمبرداری شده است

با توجه به اخبار میدانی و از آنچه که تاکنون توسط رسانه های طرفین منتشر شده است اینطور به نظر میرسد که روستای هادروت خالی از طرفین است و نیروهای آذربایجانی و ارمنستانی در ارتفاعات منطقه مستقر شده اند و عملا جبهه قفل شده است.

وضعیت میدانی در هادروت – رنگ زرد میزان پیشروی نیروهای آذربایجان است

کنترل روستای هادروت برای آذربایجان اهمیت ویژه ای دارد چرا که این روستا “اولین روستای مهم” در جنوب و “داخل ناحیه خودمختار قره باغ کوهستانی” است که به کنترل نیروهای آذربایجانی در می آید و در صورت تحقق آن عملا معادلات قره باغ با سرعت بیشتری به نفع آذربایجان تغییر خواهد کرد. هرچند که برخی معتقد اند این روستا به نوعی دروازه ورود به استپاناکرت محسوب میشود اما با توجه وضعیت کوهستانی منطقه این سخن درست نیست و راه طولانی تا شهر استپاناکرت باقی مانده است. تنها اهمیت استراتژیک هادروت میتواند دور خوردن فضولی و یا متزلزل شدن جناح های راست و چپ هادروت برای نیروهای ارمنستان باشد.

– وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که نیروهای ارمنستانی موفق شده اند نیروهای آذربایجانی را از روستای تالش(کندی) در شمال شرق قره باغ عقب برانند. از سوی دیگر آذربایجان همچنان مدعی در اختیار داشتن کنترل روستاهای ماداغیس(سوگوشان) و تالش است.
این ادعاها در حالی مطرح میشود که وضعیت در این مناطق هنوز بصورت واضح مشخص نیست. تاکنون وزارت دفاع ارمنستان تصاویری برای اثبات این ادعا منتشر نکرده است و وزارت دفاع آذربایجان نیز چند روز پیش تصاویر گنگ و مشکوکی از سد ماداغیس منتشر کرد.

– توپخانه ارتش آذربایجان مناطق مارتونی، عسکران و مارتاکرت را مورد هدف قرار داد.

– سامانه های دفاع هوایی ایران یک فروند پهپاد ساخت اسرائیل متعلق به ارتش آذربایجان را در نزدیکی پارس آباد ساقط کرد.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. اسماعیل چهارشنبه, ۲۳ مهر, ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

    وقتی ارتفاعات اطراف یک منطقه سقوط کرد اون منطقه از نظر نظامی سقوط کرده محسوب می شود. مارتاکرت هم همین وضع را دارد. ارتش آذربایجان در وهله اول به دنبال فتح نقاط استراتژیک است. تا تثبیت فتوحات نهایی با کمترین تلفات امکان پذیر باشد.

    پاسخ
  2. علی اس اس چهارشنبه, ۲۳ مهر, ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

    با سلام اخبار ما هم راستش رو نگفت پهپاد هایی که لاشه اش رو نشون داد اولا ایران زده دوما مال اذربایجان بوده ساخت اسرائیل ما از لحاظ رسانه ایی خیلی ضعیف کار میکنیم این باعث شده رسانه های خارجی اینطور بتونن مانور دهی کنن صد رحمت به حزب الله که بصورت قوی کار رسا نه ایی میکنه بر عکس ما

    پاسخ
  3. حنیف چهارشنبه, ۲۳ مهر, ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

    تشکر از شما. امیدوارم دستگاه دیپلماسی به درد نخور ما یه خودی نشون بده و در جهت پایان جنگ اقدام کنه. عقب نشینی ارمنستان از منطقه اشغالی حرف کاملا درستیه و در عین حال نباید ارمنی های قره باغ تحت فشار حکومت قوم گرای باکو قرار بگیرن. امیدوارم ترکیه بیشترین ضرر رو از این جنگ بکنه.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.