– درگیریها بین نیروهای آذربایجان و ارمنستان در اطراف شوشا ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته خطوط درگیری تغییر قابل ذکری نداشته اشت.

– جاده شوشا – لاچین بدلیل حضور و نفوذ نیروهای آذربایجانی در این منطقه توسط ارمنستان بروی عموم بسته شده است.

– وزارت دفاع ارمنستان از ساقط کردن چهار فروند پهپاد آذربایجانی در منطقه واردنیس در داخل خاک ارمنستان خبر داد.

– توپخانه ارمنستان مناطق ترتر و شیخراخ را مورد هدف قرار داد.

– توپخانه آذربایجان مناطق خانکندی(استپاناکرت) را مورد هدف قرار داد.

– بر اساس ادعای رسانه ارمنستان، در حمله توپخانه ای آذربایجان به روستاهای داویت بک و آگارک در داخل خاک ارمنستان یک نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.

– ارتش آذربایجان حمله نیروهای ارمنستانی در محور زنگیلان را دفع کرد.

– الهام علیف رئیس جمهور آذربایجان از کنترل مناطق میرک و کاودر در منطقه جبرائیل، مشدی اسماعیللی و شفی بیلی در منطقه زنگیلان، بشارت، قراکیشلر و قرجللی در منطقه قبادلی خبر داد.

– شرکت های بیشتری ارسال تجهیزات پهپادی به ترکیه را متوقف کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سینا جمعه, ۱۶ آبان, ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

    باسلام. دیروز اینطور که از تصویر پیداست. و مقامات نظامی گفتن(رسمی)، یک واحد نظامی شمامل تانک های چیفتن و m113 و پل گذار و.. به سمت شمال غرب کشور فرستاده شد.
    چند روز پیش سایت رسمی ارمنستان(یران). گفتن یک موشک به سمت ایران پرتاب شده! با فرستادن چنین واحد نظامی،مشخصه که درست بوده! چند مدت قبل نیز شخصی در تلویزیون گفتن،قسمت ها که اذربایجان گرفته! (نزدیک شمال ایران) ده هاست،خالی از سکنه(یا جمعیت کم!) هستن..! و بیم ان میرود که تروریست ها رو بیارن اونجا زندگی کنند! .. فرمانده زمینی سپاه هم گفتن،هرگونه تغییر ژئوپلوتیکی تحمل نمیشود!(البته بخشی برای نقشه ها اذربایجان چون رسیدن به نخجوان و احتمالا کوچک اجباری ارامنه از قره باغ و .. هم بوده!) احتمال شمال این موضوع میشده !
    چند روز پیش رزمایش هوایی صورت گرفته،و بیشتر روی جنگنده ها غربی کشور بوده( f-14 و f-5 و f-4 و البته تعدادی هم مگ ۲۹ و .. بودن) و تیپ قزوین که دیروز رفتن شمال غرب از تهجیزات غربی (البته بروز رسانی داخلی شده) استفاده کردن .. ! و این معنیش واضحه.(در مقابل تجهیزات شرقی،که مشکلات کمتری پیش بیاد)
    با توجه به اینکه،اذربایجان از نیروهای تکفیری و افراطی در خط مقدمش استفاده میکنه و این نیروها بعدا مزدشون رو میخوان! سهم میخوان از کشورشون! ترکیه هم همچنین و به این راحتی ها از اینجا نمیرن! و ایران نیز وقتی داعش به ۴۰ کیلومتری رسید،شروع به بمباران و حمله به انها کرد(طبق اخبر رسمی خود مقامات بلند پایه نظامی) . و اذربایجان نمی خواد این نیروهای فاتح! خودش رو از کشورش خارج کنه! بنظر میاید دیر یا زود حمله صورت میگیره!
    و احتمالا اگر ایران به سمت شمال رود ارس بره! بین ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر(یا مقداری که برد موشک ها تروریست ها تکفیری است) یک حائل بین خودش و مرزش ایجاد میکنه! و ترورست ها رو از خاک کشور دور میکنه!
    همانجور که گفته شده بود،مسئله جنگ اذربایجان و ارمنستان (چون حکومت اذربایجان لائیک و قوم گرا هست!) اصلا با جنگ حل نمیشه! بلکه اگر در جنگ پیروز بشن، بعدا به سراغ باقی نقشه ها خواهند رفت(رجوع شود به نقشه کشور بر رو جلد بچه مدرسه هایشون!(اذربایجان)). اصلا همین که رفته تکفیری ها رو اورده،نشون دهنده اینکه این اخر رذلات ها این افراد به اصطلاح حاکمه! یعنی به وقتش و موقعیت جور باشه،هر بلایی سر هرکس که بخواد میاره!..
    ضمن اینکه ارمنستان چندان نیروی قوی نداره و نداشت.. مشخصه خود حکومت لائیک و سکولار اذربایجان بدلیل بی بی اعتقاد و مبارز با دین .. شجاعت و جرعت کافی هم نداره .

    پاسخ
    1. سید رسول زنگانلی جمعه, ۱۶ آبان, ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴

      مطمئن باش کشور آذربایجان لائیک و یا هر چیزی که تو بگی اندازه سر سوزن به کشورت نظر سو و خطر و یا ضرر ندارد که اگه غیر این بود هرگز رهبری نمیگفتند ارمنستان باید خاک اشغال شده آذربایجان رو ترک کنه و یا نمی گفتند قره باغ خاک اسلامه.

    2. یکشنبه, ۱۸ آبان, ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲

      سلام.نقشه رو جلد کتاب ها بچه های مدرسه اشون رو ببینید و بعد بگید سر سوزنی! نکنه اون قسمت اضافه که تویه اون نقشه شمال غرب کشور ماست! برای شوخی کشیده شده! .. (تازه بعد از تذکر سفیر ایران! رنگش نقشه مال ایران رو کم رنگ تر کردن!)
      ضمن اینکه اگر حرف شما درست بود،فرمانده هان چندین بار نمی گفتن،هرگونه تغییر سیاست منطقه و نقشه های تحمل نمی شود…! اونم درست زمانی که اذربایجان با متحد تکفیریش به اخر مرز قره باغ رسیده بود و اماده برای تصرف باقی مرز (رسمی ارمنستان) بوده.. ! قطعا متوجه شدن که چه برنامه در کار بوده. مطمعا بعدا اسرار ان مستقیم تر در دسترس قرار خواهد گرفت (در سال ها بعد)
      مقامات کشور ما بیشتر سعی میکن،به مردم اذربایجان حرف بزن به اعتبار اونا! احترامی به حکومتشون بزارن .. ! نه برعکس! ..
      بهتره همه چیز در چارچوب اسلام(تسلیم دستورات خدا ..) و خدا باشه که هرچیزی جزء این باطل و نابود شدنی است .. میخواد امریکا باشه یا اسرائیل یا هر حکومت یا فرد بغل دست یا سر کوچه ما یا هرجایی جهان ..

  2. محمود یکشنبه, ۱۸ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

    با عرض سلام وتشکر به خاطر خبرهایتان در تعجبم چرا خبرگزاری نقشه جبهات نبرد را به روز نمی کند به طور مثال در روز ۱۷آّان تغیراتی در جبهه ها بوده که هنوز خبری از بروز شدن نقشه ها نیست در جواب دوست عزیزمان سینا باید بگم قبل از گفتن این مطالب به اقتدار و قدرت نیروهای مسلح ایران توجه کنید و این را بدانید در مرزهای ایران کاملا امنیت وجود دارد و هیج نظامی بی عقلی جریت نزدیک شدن به مرزها را حتی تصور هم نمی تواند بکند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.