آخرین اخبار از جبهه مأرب، ۳۰ آبان ۹۹ + نقشه میدانی

جمعه 30 آبان 1399 - 23:13
https://iswnews.com/?p=38995

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در ادامه عملیات انصارالله در غرب استان مأرب، پایگاه ماس و جاده صنعاء_مأرب در این منطقه از سیطره ائتلاف سعودی آزاد شدند.

با آزادسازی روستاهای شرقی پایگاه ماس در تاریخ ۴ آبان ۹۹، نیروهای ائتلاف در پایگاه ماس در وضعیت شبه محاصره قرار گرفته و اراضی حومه‌ی این پایگاه را مین و تله گذاری کردند.
با دیدن چنین وضعیتی در ابتدای درگیریها فرماندهی نیروهای انصارالله به دلایل متعدد از جمله جلوگیری از تلفات، عقب نشینی از مرزهای پایگاه را مناسب دانسته و از نیروهای کتائب الموت نیز جهت شرکت در این عملیات دعوت به عمل می‌آورد. در نهایت طبق آنچه در میدان نبردها مشاهده کردیم اتاق فرماندهی مقاومت، حملات در جبهات شمال مدیریت رغوان و وادی ماس را عملی کرده و ائتلاف ناچار به عقب نشینی گسترده از جبهات غرب مأرب می‌شود.

بنا به اظهارات منبع میدانی “تحولات جهان اسلام”، طی هفته گذشته حجم درگیریهای زمینی برای بازپسگیری این مناطق سنگین نبوده است، اما جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت اخیر ۳۳ بار مناطق مذکور را بمباران کرده‌اند.
بی شک هدف بعدی انصارالله در غرب استان مأرب، مواضع ائتلاف سعودی در مدیریت رغوان است و رایزنی ها با قبایل این منطقه در جریان است و بنظر می‌رسد این قبایل نیز با انصارالله از در مصالحه درآیند و در غیر این صورت انصارالله برای مقابله با آنها کار سختی در پیش ندارد.

رای نمایش نقشه در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سینا شنبه, ۱ آذر, ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸

    باسلام.اتفاق بسیار خوبی بود. جاده نیز ازاد شده..و تا نزدیکی ها مارب می توانند به راحتی برسن.جنگ در مارب بیش از اندازه طول کشید و این مشخص کننده اینکه،این منطقه،منطقه بسیار مهمه برای ال سعود است.انشالله که بعد از ازاد سازی مارب،چیزی شبیه ازادسازی حلب باشد و کمر عربستان و هم پیمان انان بشکند.و بخش ها بعدی یمن خیلی زودتر ازاد بشوند.

    پاسخ
  2. سیدعلی شنبه, ۱ آذر, ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

    خداراشکر خداراشکر خداراشکر

    پاسخ
  3. وافن اس اس شنبه, ۱ آذر, ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶

    وااااای خدایا شکرتتت
    تبریک!!!

    پاسخ
  4. حسن شنبه, ۱ آذر, ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲

    سلاموخسته نباشیداززحماتتون.نقشه انلاین روبروزرسانی کنیدممنون?

    پاسخ
  5. علی اس اس یکشنبه, ۲ آذر, ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶

    بعد ماه ها انتظار پایگاه ماس ازاد شد اینقدری که دنبال خبر ازادی این پایگاه بودم روی چیزای دیگه نبودم خدا رو شکر

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.