تقابل ارتش سوریه و نیروهای SDF در حسکه

شنبه 4 بهمن 1399 - 21:38
https://iswnews.com/?p=41066

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ روسیه خواستار تمدید مهلت عقب نشینی ارتش سوریه از شهر حسکه توسط نیروهای دموکراتیک سوریه شد.

براساس آخرین اخبار از شهر حسکه، در پی پایان یافتن مهلت اعلامی نیروهای دموکراتیک سوریه به ارتش سوریه مبنی بر عقب‌نشینی از شهر حسکه تا تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی (۱ بهمن ۹۹)، روسیه خواستار تمدید این مهلت برای ارائه‌ی پیشنهادات مطلوب برای طرفین شد.

در پی این تحولات، “غسان خلیل” استاندار حسکه نیز از محاصره شهر حسکه از چند روز قبل توسط نیروهای دموکراتیک سوریه و اشغالگران آمریکایی خبر داده و اعلام کرد که ارتش سوریه برای برخورد با هرگونه حمله و دست اندازی نیروهای تحت حمایت آمریکا آمادگی کامل دارد.

تقابل نیروهای SDF و ارتش سوریه در شهر حسکه در حالی صورت می‌گیرد که ارتش ترکیه و نیروهای تحت حمایت آن از تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی (۱۷ مهر ۹۸) عملیاتی را در شمال سوریه تحت عنوان “چشمه صلح” علیه نیروهای SDF آغاز کردند که با دخالت ارتش سوریه و روسیه، اهداف عملیات ترکیه محقق نشد و تنها مناطقی در مرزهای شمالی سوریه به عمق ۳۰ کیلومتر به اشغال ترکیه درآمد؛ با این وجود رهبران فعلی کردهای شمال سوریه همچنان به دولت سوریه پشت میکنند و آمال و آرزوهای خود را در خارج از کشور و در دستان آمریکا جستجو میکنند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.