به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ “عیدروس الزبیدی” رئیس شورای انتقالی جنوب خواستار حمایت آمریکا از همه پرسی تجزیه جنوب یمن شد.

عیدروس الزبیدی “رئیس شورای انتقالی جنوب” در آخرین اظهارات خود با رسانه‌ها، از “جوزف بایدن” رئیس جمهور آمریکا خواست تا با حمایت از برگزاری همه پرسی استقلال تحت نظارت سازمان ملل در مناطق جنوب یمن به پایان جنگ یمن کمک کند.
الزبیدی در ادامه گفت: «سقوط مأرب می‌تواند با محروم کردن دولت (مستعفی) منصورهادی از آخرین مناطق مهم باقی مانده در شمال یمن، صحنه سیاسی را تغییر دهد. همچنین شکست آنها در مأرب نیز می‌تواند گفتگوهای بین المللی بین جنوب و شمال را تسریع کند.
سقوط مأرب ممکن است به موقعیتی منجر شود که دولت انتقالی قسمت جنوبی یمن را کنترل کند و دولت صنعاء نیز شمال را کنترل کند و منطقی است که مذاکرات پس از آن بین طرف‌هایی انجام شود که زمین بیشتری را در دست دارند.»

طرح تجزیه یمن که پیش‌تر توسط غرب آماده شده است، با حمایت امارات و نقش‌آفرینی جنوبی‌ها در حال اجرا است. جنوبی‌ها پس از توافق ریاض رسمیت بیشتر و دست بازتری برای اجرای اقدامات خود در راستای تجزیه یمن پیدا کرده‌اند. بنابراین آزادسازی مأرب که منجر به کاهش شدید قدرت اقتصادی و سیاسی دولت مستعفی در یمن می‌شود، تعهدات آنها در قبال جنوبی‌ها را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد.
عیدروس الزبیدی در اظهارات پیشین خود در روسیه نیز از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن اسرائیل سخن گفته بود که این رفتارها درجه اهمیت تحولات مأرب را دوچندان می‌کند. چرا که آزادسازی مأرب توسط انصارالله کلید حفظ یکپارچگی یمن است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سه شنبه, ۱۲ اسفند, ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴

    سلام.این که هیچ کاره است! یک مزدوره بی اراده است که دستورات رو اجراء میکنه.مارب که سقوط کن و پیشروی ها به سمت عدن شروع بشه،این هم مثل هادی جمع میکن میرن انور آب .. اونجا رویاهاشون رو نقاشی میکنن!

    پاسخ
  2. بهزاد چهارشنبه, ۱۳ اسفند, ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۸

    حرف هاتون با هم در تناقضه، خودتون میگید جدایی طلبان جنوب دوست دارن دولت منصور هادی تضعیف بشه و انصارالله کنترل شمال یمن رو بدست بگیره تا بتونن یمن رو تجزیه کنن، اونوقت میگید آزادسازی مارب توسط انصارالله کلید حفظ یکپارچگی یمن هستش؟ چه خوشتون بیاد چه نیاد جامعه جهانی و سازمان ملل دولت منصور هادی رو بعنوان دولت قانونی یمن میشناسه نه انصار الله رو، پس افزایش قدرت دولت منصور هادی یا صلح انصارالله با دولت منصور هادی باعث حفظ یکپارچگی یمن خواهد بود نه تضعیف دولت منصور هادی.

    پاسخ
    1. محراب چهارشنبه, ۱۳ اسفند, ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴

      سلام اشتباه شما در این هستش که تحلیل عیدروس الزبیدی رو با تحلیل ما از نبردهای مأرب قاطی کردین، تفاوت نظر الزبیدی با آنچه واقعیت یمن است که تناقض نیست. آزادسازی مأرب جایگاه انصارالله را در یمن تقویت می‌کند و کشورهای خارجی حمایت از دولت مستعفی را کم کم قطع خواهند کرد از طرفی دیگر انصارالله به جنوبیها باج نخواهد داد چراکه ماموریت انصارالله در یمن حفظ یکپارچگی یمن است. دولت منصور هادی در برابر جنوبیها و خارجی ها منفعل است به همین دلیل کاهش قدرت آنها مانع تجزیه است

    2. بهزاد پنجشنبه, ۱۴ اسفند, ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰

      بر خلاف نظر شما من نقش حوثی ها (انصارالله) رو در ویرانی کشور یمن پر رنگ میدونم و امیدوارم که هر چه زودتر بین دولت یمن (دولت منصور هادی) و انصارالله صلح شکل بگیره ولی واقعیت اینه که امید کمی به افزایش قدرت دولت منصور هادی وجود داره، حوثی ها هم نشون دادن بسیار لجوج هستن و طرفدار ادامه جنگ هستن، دولت منصور هادی با وجود حمایت ائتلاف عربی و حمایت دولت ترامپ نتونست در مقابل انصارالله برتری به دست بیاره پس از این به بعد هم بعیده که بتونه… امیدوارم مردم جنوب یمن که نه از رژیم فاسد سابق یمن (دولت علی عبدالله صالح) خیری دیدن و نه از دولت فعلی بتونن خودشون رو از باتلاق جنگ یمن نجات بدن و حداقلش به فدرالیسم دست پیدا کنن.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.