حمله مشکوک تروریستی به کشتی ایرانی

شنبه 23 اسفند 1399 - 16:11
https://iswnews.com/?p=42563

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک کشتی کانتینربر ایرانی به نام «ایران شهرکرد» در دریای مدیترانه مورد حمله تروریستی قرار گرفت.

طبق اعلام سخنگوی شرکت کشتیرانی ایران، به دلیل اصابت شی انفجاری به این کشتی، آتش‌سوزی مختصری در محل انفجار رخ داد که با اقدامات به موقع فرمانده و خدمه کشتی مهار شد.

با توجه به تصاویر منتشر شده از کشتی ایران شهرکرد، احتمال می‌رود این کشتی توسط مین دریایی آسیب دیده باشد.

پس از این حادثه مشکوک، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: اسرائیل از اواخر سال ۲۰۱۹، حداقل ۱۲ کشتی ایرانی که حامل نفت بوده و به سمت سوریه در حال حرکت بوده‌اند را با استفاده از مین‌های دریایی هدف قرار داده است.
این روزنامه مدعی شد: گاهی اوقات، این کشتی‌ها حامل سلاح نیز بوده‌اند.
این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: برملا شدن عملیات اسرائیل علیه نفتکش‌های ایرانی، ابعاد تازه‌ای از اقدامات تل‌آویو علیه تحکیم موقعیت‌ نظامی ایران در منطقه را آشکار می‌کند.
همچنین این روزنامه مدعی شد که سه مورد از حملات اسرائیل علیه نفتکش‌های ایرانی در سال ۲۰۱۹ و شش مورد دیگر در سال ۲۰۲۰ رخ داده است.

لازم به ذکر است چندی پیش، یک کشتی اسرائیلی که با موقعیت‌یاب خاموش و تحت پرچم کشور پاناما در حال حرکت در دریای عمان بود، مورد حمله قرار گرفت.

گرچه مقامات ایران و رژیم صهیونیستی انجام هرگونه عملیات را تکذیب کردند اما آنچه نمایان است، سطح رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل در گذر زمان در حال افزایش است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. m.a شنبه, ۲۳ اسفند, ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶

    شاید برخی از این موارد مثل سال ۲۰۱۹ اشاره به کشتی های هلم هپینس و گریس داره که قبلا بقیه تحلیل کرده بودن اونارو عربستان میزد و جوابشم چند برابر گرفته و میگیره!

    پاسخ
  2. سید یکشنبه, ۲۴ اسفند, ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴

    غربیها هم دارن آب و تاب خبر هاشون رو زیاد می کنن. اسرائیل عددی نیست که بخواد همچین غلطی بکنه، و جوابش رو هم دوباره خواهند گرفت. یادمون باشه ما با صهیونیست ها شوخی نداریم. کوچکترین غلطی ازشون سر بزنه با تمام وجود پاسخ خواهیم داد تا جایی که یا جنگ رو در صورت بگیره، که اسرائیل نابود می شه چون ما آماده ی نبرد و شهادتیم و یا اسرائیل بخوره و دیگه پاسخ نده!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.