تحولات سوریه، ۳۰ اسفند ۹۹

یکشنبه 1 فروردین 1400 - 11:41
https://iswnews.com/?p=42827

پس از ۲۴ ساعت بمباران مداوم مناطق اطراف عین عیسی توسط مسلحین تحت حمایت ترکیه، یک کودک جان خود را از دست داد و چهار غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

– گشت‌زنی کاروان ائتلاف آمریکایی با پشتیبانی و اسکورت بالگردها در شهر رمیلان در حومه شمالی شرقی الحسکه

– پرواز یک فروند هلی کوپتر متعلق به ائتلاف آمریکایی بر فراز میادین گازی کونیکو در شمال دیرالزور

– در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۸ اسفند، نیروهای آزادی‌بخش عفرین، چندین عملیات را علیه نیروهای ارتش ترکیه و نیروهای تحت حمایت آن انجام دادند که در نتیجه آن، دو تن از نیروهای ارتش ترکیه کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.
گروه آزادی‌بخش عفرین در سومین سالگرد اشغال عفرین سلسله‌ی عملیات‌هایی را انجام دادند. طبق اعلام این گروه، یکی از نیروها به نام روکن زردشت جان خود را از دست داد.

– نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در پاسخ به بمباران منطقه عین عیسی و اطراف آن توسط مسلحین تحت حمایت ترکیه، بزرگ‌ترین پایگاه آنان را در نزدیکی روستای صیدا و یک پایگاه دیگر مسلحین در روستای المشرفه را هدف قرار دادند. یکی از پایگاه‌ها آسیب جدی دیده است. از تعداد تلفات، اطلاعاتی در دست نیست. نیروهای SDF مدعی کشته شدن ۱۶ تن از مسلحین در درگیری‌های اخیر شدند. همچنین طبق اعلام منابع محلی، دو نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه کشته شدند و یک تن زخمی شدند.

– نیروهای امنیت داخلی YPG (آسایش)، دو بمب کنار جاده‌ای را در نزدیکی یک ایست بازرسی نیروهای خودی در شهر حسکه را کشف و خنثی کردند.

– پس از ۲۴ ساعت بمباران مداوم مناطق اطراف عین عیسی توسط مسلحین تحت حمایت ترکیه، یک کودک جان خود را از دست داد و چهار غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

– یک پناهجوی عراقی در اردوگاه «الهول» در در شمال شرقی سوریه توسط افراد ناشناس ترور شد.

– انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر الباب واقع در شرق استان حلب

– جنگنده‌های روسی مناطقی در جنوب استان ادلب، غرب حماه و لاذقیه را بمباران کردند.

– انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر اعزاز باعث مجروحیت غیرنظامیان شد.

– بمباران صیدا، جاده بین‌المللی M4، مرعناز، روستا و فرودگاه نظامی منغ، شیخ عیسی و اطراف تل رفعت توسط مسلحین تحت حمایت ترکیه

– براساس اطلاعات مرکز مصالحه روسی در سوریه، مسلحین ۲۷ بار آتش بس در منطقه ادلب را نقض کردند که از این تعداد ۲ مورد مربوط به استان حلب، ۷ مورد مربوط به استان لاذقیه، ۳ مورد مربوط به حماه و ۱۵ مورد مربوط به استان ادلب می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.