به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تا کنون، بیش از ۷۰۰ خودروی زرهی و کامیون‌های نظامی متعلق به ائتلاف آمریکایی حامل تجهیزات لجستیک، نیرو، مهمات و تجهیزات به سوریه وارد شده است.

از اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۴ مارس ۲۰۲۱، ائتلاف آمریکایی ۶۸۵ دستگاه کامیون با حمل تجهیزات نظامی و لجستیکی از جمله سلاح‌های سنگین و خودروهای زرهی راهی سوریه کرد. این کاروان‌ها از طریق گذرگاه الولید و گذرگاه سملکا در کردستان عراق در قالب ۱۷ کاروان وارد سوریه شدند.
در ماه ژانویه: حداقل شش کاروان بین ۴ ژانویه و ۲۰ ژانویه وارد سوریه شدند.
در ماه فوریه: هفت کاروان بین ۳ فوریه و ۲۷ فوریه وارد سوریه شدند.
در ماه مارس: چهار کاروان بین ۴ مارس و ۲۴ مارس وارد سوریه شدند.
این کاروان‌ها به سمت پایگاه‌های نظامی ائتلاف آمریکایی واقع در استان های الحسکه و دیرالزور حرکت کردند. به ویژه مناطق تل بیدر و رمیلان در حسکه و میدان‌های گازی کونیکو و میدان نفتی العمر در دیرالزور.
در همین راستا، مقدمات ایجاد پایگاه جدید توسط ائتلاف آمریکایی پس از تصرف یک قطعه زمین در نزدیکی مثلث مرزی عراق، سوریه و ترکیه در منطقه عین دیوار در حومه الحسکه در حال انجام است.

نیروهای ائتلاف آمریکایی در سوریه، بیشتر در مناطق شمال شرقی این کشور فعال‌ هستند و تقریبا بطور روزانه گشت‌های نظامی اجرا می‌کنند و بصورت دوره‌ای از ارگان‌های نظامی برای اطلاع از تحولات و آخرین وضعیت مناطق سوریه بازدید می‌کنند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.