تحولات فلسطین، ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

پنجشنبه 19 فروردین 1400 - 14:17
https://iswnews.com/?p=43588

ارتش رژیم صهیونیستی، تصاویری مربوط به بمب‌گذاری و انهدام یکی از مواضع ارتش سوریه در منطقه حائل در جولان اشغالی در جولای سال ۲۰۲۰، توسط نیروهای تیپ گولانی ارتش اسرائیل را منتشر کرد.

– بامداد امروز، شهرک‌نشینان صهیونیست، تحت حمایت نظامیان اسرائیلی، سه ساختمان مسکونی متعلق به فلسطینیان را در منطقه سلوان واقع در قدس اشغالی مصادره کردند و پرچم رژیم صهیونیستی را روی آن‌ها برافراشتند.

– شب گذشته، پس از آنکه یک حفره و شکاف در حصار امنیتی در مرز با لبنان توسط ارتش رژیم صهیونیستی کشف شد، نیروهای ارتش این رژیم با شلیک چندین منور یک عملیات بازرسی و جستجو را آغاز کردند.

– در روز ۱۷ فروردین، هیئت امنیتی مصر با عبور از گذرگاه «بیت حانون» وارد نوار غزه شدند و با مسئولان حماس دیدار کردند. در این جلسه، پرونده انتخابات فلسطین بررسی شد.

– تاکید بر ضرورت توقف نقض توافقنامه‌های امضا شده با تشکیلات خودگردان درباره قدس توسط وزیر امور خارجه فلسطین و پافشاری بر برگزاری انتخابات در قدس

– نظامیان صهیونیست، بامداد روز ۱۷ فروردین، یکی از رهبران حماس و نامزد انتخاباتی این جنبش را در کرانه باختری بازداشت کردند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، بازداشت حسن الوردیان از رهبران جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی را شدیدا محکوم کرد.

– طبق اعلام منابع آگاه، از صبح ۱۶ فروردین امروز تا ظهر همان روز، مقاومت فلسطین اقدام به شلیک پنج فروند راکت به سمت دریا کرد. این اقدام، در راستای ادامه آزمایش‌های موشکی برای تقویت توان نظامی مقاومت فلسطین صورت گرفت.

– پرواز همزمان ۶ فروند Raytheon Aircraft Company T-6A Efroni متعلق به رژیم صهیونیستی بر فراز مناطق مختلف فلسطین اشغالی در روز ۱۶ فروردین

– وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در دهمین سالگرد ساخت سامانه گنبد آهنین: ما این روزها در جبهه‌های مختلف – در جنوب و شمال و همچنین در برابر تهدیدهایی مستقیم و غیرمستقیم ایران- آماده هستیم.
“اسرائیل” قوی ترین در منطقه است و این رویه همچنان ادامه خواهد داشت. زیرا ما سیستم‌ها و تکنولوژی‌هایی داریم که به صورت شبانه روزی، هفت روز هفته، ۳۶۵ روز سال کار می‌کنند و آماده کار علیه هر دشمنی هستند.

– ارتش رژیم صهیونیستی، تصاویری مربوط به بمب‌گذاری و انهدام یکی از مواضع ارتش سوریه در منطقه حائل در جولان اشغالی در جولای سال ۲۰۲۰، توسط نیروهای تیپ گولانی ارتش اسرائیل را منتشر کرد.

– در بامداد ۱۷ فروردین، بر اثر تیراندازی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب قدس اشغالی، یک فلسطینی به شهادت رسیده و یک نفر دیگر زخمی شد. شهید اسامه صدقی منصور (۴۲ ساله) به همراه همسرش، با خودرو، حین تردد در جاده روستای بِدّو واقع در شمال غرب قدس، مورد تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

– پس از آنکه رئیس رژیم صهیونیستی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب لیکود را مامور تشکیل کابینه کرد، وی در یک سخنرانی اعلام کرد: ما نباید به توافق هسته ای خطرناک با ایران برگردیم، زیرا ایرانِ هسته‌ای ،تهدیدی اساسی برای دولت اسرائیل و تهدیدی بزرگ برای امنیت کل جهان است!

– طبق ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی، یوسی کوهن رئیس موساد برای انجام رایزنی‌های ضد ایرانی، طی چند روز آینده به آمریکا سفر می‌کند.

– رشدی ابومخ (۵۸ ساله) اسیر فلسطینی روز ۱۶ فروردین، پس از ۳۵ سال از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شد. وی در سال ۱۹۸۶ میلادی (۱۳۶۵) توسط نظامیان ارتش اسرائیل بازداشت شد. وی توسط دادگاه رژیم صهیونیستی به حبس ابد محکوم شد اما پس از ۳۵ سال آزاد شد.

– طبق اعلام برخی منابع آگاه، قرار است وزیر دفاع آمریکا در هفته آینده به فلسطین اشغالی سفر کند.

– اتحادیه اسرای فلسطینی روز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۴۰ کودک فلسطینی در اسارت رژیم صهیونیستی هستند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.