تحولات سوریه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۰

یکشنبه 29 فروردین 1400 - 16:24
https://iswnews.com/?p=44077

گروه داعش با انتشار بیانیه‌ای از تیراندازی به سمت بالگرد روسی حین فرود در صحرای السخنه در شرق استان حمص خبر داد و اعلام کرد که دوتن از نیروهای روسی در این درگیری کشته شدند.

۱- الحسکه:

– یکی از پناهجویان اردوگاه الهول، توسط اسلحه مجهز به صدا خفه کن در بخش اول این اردوگاه به قتل رسید. این قتل اولین مورد از قتل ها پس از پایان عملیات امنیتی گسترده SDF علیه عناصر ترور و هسته های داعش در این اردوگاه است. به نظر می رسد عناصر تروریستی حاضر در این اردوگاه با انجام این قتل قصد دارند اعلام کنند که هنوز در این اردوگاه حضور فعال دارند!

– پلیس نظامی روسیه اقدام به انجام یک گشت نظامی در منطقه عین دیوار واقع در شمال شرقی ترین قسمت سوریه کرد. نیروهای آمریکایی نیز در همین روز در منطقه مذکور اقدام به گشت نظامی کردند.

۲- دیرالزور:

– ترور دو غیرنظامی در شرق دیرالزور
در تیراندازی دوفرد مسلح ناشناس به یک خودرو در شهر الشحیل، یک مرد و زن کشته شدند. ناامنی‌ها در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) ادامه دارد و با وجود عملیات‌ها و اقدامات متعدد امنیتی SDF با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی، ترور غیرنظامیان، حمله به مقرها و نیروهای SDF در حال افزایش است.

– در ادامه عملیات امنیتی نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی، چندتن از اهالی روستای الحوایج در حومه شرقی دیرالزور توسط SDF بازداشت شدند.

۳- لاذقیه:

– حملات توپخانه‌ای مسلحین به مواضع ارتش سوریه در محور کنسبا در شمال لاذقیه.

– برخی منابع، از شهادت یک سرباز سوریه در شمال شرق لاذقیه خبر می‌دهند.

– پرواز یک فروند Antonov An-124 روسی به پایگاه حمیمیم در لاذقیه.

۴- ادلب:

– پرواز پهپادهای شناسایی بر فراز شهر اریحا در جنوب ادلب.

– حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه علیه اهدافی در روستای الفطیره در جنوب ادلب.

۵- رقه:

– گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در حومه شهر عین عیسی واقع در شمال رقه.

– بمباران روستای دبس و جاده بین‌المللی M4 در حومه عین عیسی توسط مسلحین تحت حمایت ترکیه

۶- حماه:

– حمله جنگنده‌های روسی به محل تجمع تروریست‌های داعش در حومه شرقی حماه.

۷- حمص:

– گروه داعش با انتشار بیانیه‌ای از تیراندازی به سمت بالگرد روسی حین فرود در صحرای السخنه در شرق استان حمص خبر داد و اعلام کرد که دوتن از نیروهای روسی در این درگیری کشته شدند.

۸- حلب:
– نیروهای آزادیبخش عفرین اعلام کردند که ارتش ترکیه و مسلحین تحت حمایت آن چند عملیات (در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۹ فروردین) علیه ما انجام دادند که در نتیجه این عملیات‌ها، ۸ تن از مسلحین کشته و ۱۹ نفر زخمی شدند. یک نفر نیز از نیروهای آزادیبخش عفرین کشته شد.

– مسحلین “سریه حلب للمهام الخاصه” مدعی بمب گذاری در مسیر خودروی ارتش سوریه در شرق حلب شدند و اعلام کردند که در این عملیات، یکی از نیروهای ارتش سوریه به شدت زخمی شد.

۹- درعا:

– ترور یکی از فرماندهان سابق مسلحین در درعا.

– دوتن از نیروهای امنیتی سوری توسط افراد ناشناس در درعا ترور شدند و پس از انتقال به مرکز درمانی، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند.

۱۰- قنیطره:

– بر اثر انفجار در مسیر خودروی ارتش سوریه در جنوب قنیطره، دو تن از نیروهای ارتش شهید و یک نفر زخمی شد.

۱۱- انجام بیش از ۳۵ حمله هوایی توسط جنگنده‌های روسی علیه محل تجمع و مخفیگا‌ه‌های تروریست‌های داعش در صحرای سوریه.
۱۲- براساس اطلاعات مرکز مصالحه روسی در سوریه، مسلحین ۲۷ بار آتش بس در منطقه ادلب را نقض کردند که از این تعداد ۲ مورد مربوط به استان حلب، ۹ مورد مربوط به استان لاذقیه، ۱۱ مورد مربوط به حماه و ۵ مورد مربوط به استان ادلب می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.