به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام، بامداد امروز، همزمان با آغاز آتش بس در غزه در ساعت ۲ (۰۳:۳۰ بوقت تهران)، صدها نفر در شهرهای مختلف فلسطین به خیابان‌ها آمده و به شادی پرداختند.

فلسطینیان ساکن نوار غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس پیروزی ملت و مقاومت فلسطین بر دشمن صهیونیستی و آتش‌بس در غزه را جشن گرفتند.

پس از برقراری آتش بس و قبول شروط مقاومت فلسطین توسط رژیم اسرائیل، رسانه‌های عبری و مقامات این رژیم با انتقادات گسترده با این تصمیم مخالفت کرده و این تصمیم را ناشی از ضعف ارتش اسرائیل در برابر مقاومت فلسطین دانستند.
یک خبرنگار اسرائیلی، قبل از شروع آتش بس با انتقاد به این موضوع نوشت: بسیار عجیب است، شهرک‌های صهیونیستی یک ساعت است که هدف حملات راکتی قرار می‌گیرند، اما ما برای فرا رسیدن ساعت ۲ بامداد و آغاز آتش‌بس لحظه‌شماری می‌کنیم!

ارتش اسرائیل در جنگ ۱۱ روزه، با هدف قرار دادن مناطق مسکونی و تاسیسات غیرنظامی سعی در تحت فشار قرار دادن مقاومت فلسطین داشت که ناموفق بود. همزمان با این جنایات، ارتش این رژیم در پی ترور فرماندهان ارشد گروه‌های مقاومت فلسطینی بود که در این مسئله نیز ناکام ماند. گرچه چند تن از فرماندهان میدانی گروه‌های مقاومت ترور شدند اما اسرائیل علی رغم تلاش‌های بی وقفه و بکار گیری تمامی ابزار و تجهیزات پیشرفته، در شناسایی فرماندهان رده بالای مقاومت، به خصوص “محمد الضیف” “فرمانده گردان‌های عزالدین القسام” شاخه نظامی جنبش حماس، به بن بست خورد و ناموفق بود.

لازم به ذکر است که طی ۱۱ روز بمباران مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم اسرائیل ، ۲۴۳ نفر از جمله ۶۶ کودک و ۳۹ زن شهید و ۱۹۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

بکار گیری گسترده پهپادهای شناسایی و تهاجمی در این جنگ کاملا مشهود بود و عمده پروازهای شناسایی پهپادها، با هدف کشف محل شلیک راکت‌های مقاومت فلسطین به سمت مناطق اشغالی صورت میگرفت. این پهپادها با یک هدف دیگر نیز به فعالیت می‌پرداختند که آن، شناسایی تونل‌های مقاومت و تردد رزمندگان بود که طبق اذعان مقامات رژیم اسرائیل، نیروی هوایی ارتش اسرائیل در نابودی تونل‌های حماس با شکست مواجه شده است.

نتانیاهو در بیانیه ای ادعا کرده است که در حملات به غزه ۱۰۰ کیلومتر تونل زیرزمینی نابود و ۲۰۰ فرمانده گروه های مقاومت فلسطینی شهید شده اند. با این حال ، آمار ارائه شده توسط نخست وزیر اسرائیل با واقعیت های موجود تفاوت قابل توجهی دارد.

مقاومت فلسطین نیز با رونمایی از تجهیزات جدید مانند پهپاد انتحاری شهاب و پهپاد شناسایی الزواری و همچنین رونمایی از راکتهای میانبرد عیاش، باعث شگفتی صهیونیست‌ها شده و موفق به ایجاد بازدارندگی در برابر اسرائیل شدند.

همچنین میزان بالای راکت های شلیک شده نسبت به سالهای گذشته عامل دیگری بود که ارتش اسرائیل را شگفت زده کرد. گروه های مقاومت فلسطین طی ۱۱ روز بیش از ۴۱۰۰ موشک به سمت مناطق اشغالی شلیک کردند. طبق برخی گزارش ها ، مقاومت فلسطین حداقل ۴۰۰۰۰ موشک آماده شلیک در اختیار دارد. این امر مقامات اسرائیلی را بر آن داشت تا در خصوص ادامه یا عدم ادامه جنگ در غزه بازنگری کنند.

در هرصورت بار دیگر، مردم فلسطین و گروه‌های نظامی، با ایثار و مقاومت، به پیروزی در برابر دشمن صهیونیستی دست یافتند که نشان دهنده تحقق وعده نصرت الهی است:
فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ وَ لَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمالَکُمْ
مبادا در مبارزه کوتاهی کنید و به دشمن پیشنهاد سازش دهید. شما بالاترید چون خدا با شماست و مطمئن باشید نتیجه مقاومت را بی‌کم و کاست به شما می‌دهد. (آیه ۳۵ سوره محمد)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سیدعلی جمعه, ۳۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

    سلام، با تبریک پیروزی ملت فلسطین بر غاصبان صهیونیستی، و تشکر به خاطر زحمات سایت خوبتون، میخواستم چند درخواست داشته باشم، نوشتن مقاله ای و تحلیل دقیق جنگ اخیر از جمله تلفات و خسارات و تاکتیکهاو…دوم مقاله ای نوشته شود که مقاومت فلسطین برای مبارزه ی بهتر با اسرائیل نیاز به چه سلاحهایی دارد؟ مثلا پدافند و ضدزره و تهدیدات پهپادی و سامانه دفاع فعال تانک و تهدیدات از دریا و…

    پاسخ
  2. وافن اس اس شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۴

    به همه ی مردم‌ ایران و مبارزان راه اسلام و مقاومت تبریک جانانه عرض می کنم.

    ان معی ربی …

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.