پس از جنگ ۱۱ روزه، گوگل همچنان غزه را سانسور می‌کند!

سه شنبه 18 خرداد 1400 - 15:43
https://iswnews.com/?p=48095

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ پس از جنگ ۱۱ روزه فلسطین و رژیم صهیونیستی و حملات گسترده این رژیم به مناطق مسکونی و تخریب گسترده غزه، شرکت گوگل در راستای همکاری با رژیم صهیونیستی همچنان از ارائه تصاویر با کیفیت ماهواره‌ای از نوار غزه خودداری می‌کند.

در جریان جنگ اخیر، حملات هوایی اسرائیل منجر به خسارات و تخریب گسترده در مدارس، خطوط برق، آب و فاضلاب، سیستم بهداشتی در غزه شده است. یکی از ابزارهای اصلی محققان و خبرنگاران در بررسی میزان خسارات وارده به یک منطقه استفاده از نقشه های ماهواره‌ای است. اما با توجه به سانسور غزه توسط شرکتهایی نظیر گوگل این موضوع به سختی قابل انجام است. از این رو خبرنگاران و محققان برای دستیابی به این تصاویر مجبورند به شرکتهای ماهواره ای تجاری مراجعه کنند و یا نیازهای خود را از طریق دیگر تامین کنند.

بر اساس گفته های شرکت گوگل، تصاویر ماهواره ای در نقشه های گوگل از طریق شرکتها و کمپانی‌های مختلف تامین می‌شود. گوگل مدعی است هر زمان که تصاویر با کیفیت بالا در دسترس قرار گرفت نقشه های غزه را بروز رسانی خواهد کرد.
ادعای گوگل در حالی مطرح می‌شود که اخیرا شرکت ماهواره‌ای مکسار که یکی از شرکای گوگل در تامین نقشه های این شرکت است، تصاویر بسیار با کیفیت از جنگ غزه منتشر کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که تصاویر موجود است و گوگل بصورت عامدانه از بروز رسانی نقشه های خود از غزه خودداری می‌کند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.