خروج نظامیان ایتالیایی از افغانستان

پنجشنبه 10 تیر 1400 - 17:57
https://iswnews.com/?p=49339

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در پی ادامه روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان، ارتش ایتالیا نیز نظامیان خود را از این کشور خارج کرد.

بنابر اظهارات شب گذشته “لورنزو گوئرینی” وزیر دفاع ایتالیا، نظامیان این کشور فرودگاه هرات و یک اردوگاه نظامی را تحویل ارتش افغانستان داده‌اند.
همچنین رسانه‌های محلی، در هفته‌های اخیر از شنیده شدن صدای انفجارهای شدیدی از پایگاه نیروهای خارجی در فرودگاه هرات خبر دادند و مقامات نظامی افغانستان به این رسانه‌ها گفتند که ایتالیایی‌ها قبل از تخلیه پایگاه خود در هرات، تعداد زیادی از خودروهای زرهی و سلاح‌های خود را منهدم کرده‌اند.

نظامیان ایتالیایی از سال ۲۰۰۱ میلادی در قالب ائتلاف ناتو وارد افغانستان شدند و در این مدت کنترل فرودگاه هرات را به طور کامل به عهده داشتند. ایتالیا در این مدت ۵۰ هزار نظامی را به ماموریت های مختلف در افغانستان اعزام کرده است و از این تعداد ۵۳ نفر از آنها کشته و ۷۲۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
ایتالیا در کنار آمریکا، آلمان، انگلیس و ترکیه جزء کشورهایی بود که بیشترین نقش و مشارکت را در جریان جنگ افغانستان ایفا کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. جمعه, ۱۱ تیر, ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷

    سلام.انگار عجله هم داشتن،که وسایل رو منفجر کردن. برن گمشن که هیچ وقت بر نگردن . هرچند ایتالیا و المان مستعمره ها امریکا هستن،و اراده از خود ندارن. و اینکه فقط خدا میداند پشت سر این کارها چه مکر و حیله امریکایی خوابیده.

    پاسخ
    1. مهدی شنبه, ۱۲ تیر, ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

      این تحرکات یک هدف بیشتر نمیتونه داشته باشه و اون هم ایجاد ناامنی در شرق ایران و احتمالا تحرکاتی هم در نقاط دیگر هم داشته باشن، اونها به هر طریقی که شده میخوان ایران درگیر یه جنگ فرسایشی باشه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.