به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ “معمر الریانی” وزیر رسانه دولت مستعفی منصورهادی آغاز عملیات نظامی برای تصرف استان البیضاء و خارج کردن آن از کنترل انصارالله را اعلام کرد.

این عملیات در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای منصورهادی با مشارکت مسلحین گروه تروریستی القاعده، از صبح امروز حملاتی را از جبهه مدیریت الصومعه واقع در شرق استان البیضاء آغاز کرده‌اند.

راه‌اندازی عملیات نظامی علیه انصارالله بی‌شک به قصد برهم زدن مذاکرات عمان است و واکنش انصارالله را در پی خواهد داشت. یک تحلیل از تحولات چند ماهه اخیر یمن این می‌تواند باشد که مذاکرات عمان به قصد خریدن زمان برای ائتلاف سعودی شکل گرفت. در واقع امتیازهای مقطعی و محدود به این دلیل بود که عملیات انصارالله در مأرب متوقف شود و ائتلاف زمان کافی برای چیدن خط دفاعی در مأرب و تدارک برای باز کردن جبهات دیگر در یمن را داشته باشد. البته این موضوع قطعی نیست و بایستی منتظر تحولات روزهای آتی جنگ یمن از جمله واکنش انصارالله باشیم.
این نکته را هم باید در نظر داشت که قبایل البیضاء جزء همپیمانان خوب انصارالله هستند. همچنین توان نظامی انصارالله از نیروهای منصورهادی بسیار بالاتر است و امکان شکست این عملیات بسیار بالاست.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. شنبه, ۱۲ تیر, ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴

    سلام.انصارالله پر،پرشون میکنه! باور کنید جدی میگم.! هرجایی جزء مارب بخواد پیشروی کنه،می تونه به راحتی پیشروی کنه!. مارب نمی تونه پیشروی کنه! چون هرچی آدم داشتن بردن اونجا! و هر حرکتی میخواد اونجا بکنه! از سازمان ملل تا همه کشورهای غربی و داعش و القاعده، ترکیه … سر صدا میکن!. با این وجود،بخواد تصرفش کنه و توکل به خدا کنه،به نظرم کمتر از یک هفته می تونه این کار رو کنه!. هیچ نیروی توان مقابله به انسان با خدا و ایمان رو نداره.
    حالا مارب جالبیش اینجاست! این همه نیرو بردن اونجا! حالا دوتا کمپ اورگان رو اوردن گذشتگان سر راه ماربه،به عنوان تله انسانی.! (چون میدون انصارالله مثل خودشون وحشی نیست. و انسان با خداست.کاری نمی کنه بر علیه اشون).
    به هر صورت،انصارالله باید از صلح عمان خارج بشه.هرچه زودتر نفسشون رو در مارب قطع کنه.انشالله.

    پاسخ
  2. علی شنبه, ۱۲ تیر, ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

    سلام در نقشه آنلاین پادگان الخنجر در مناطق تحت تصرف ائتلاف قرار داره این پایگاه چه زمانی سقوط کرد؟

    پاسخ
    1. Mirza یکشنبه, ۱۳ تیر, ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۲

      سلام.تاریخ دقیق سقوط مشخص نیست اما اکنون پادگان در کنترل ائتلاف است.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.