به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ ناوشکن سهند و ناو بندر مکران که به روسیه اعزام شده‌اند در حال عبور از کانال انگلیس می‌باشند.

پیش‌تر وزیر دفاع روسیه از برگزاری رژه دریایی بزرگ این کشور با حضور شناورهای ایران خبر داده بود. ناوشکن سهند و ناو بندر مکران نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در رژه روز نیروی دریایی روسیه شرکت خواهند کرد. به گفته وزیر دفاع روسیه، ۵۴ کشتی نظامی و ناوچه از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و هند در این رژه شرکت خواهند کرد که از تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۰، به طور رسمی آغاز خواهد شد.

این سفر، طولانی‌ترین ماموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون است.

ناوشکن تمام ایرانی سهند در سال ۱۳۹۷ رونمایی و به ناوگان نیروی دریایی ارتش اضافه شد. سهند از ناوشکن‌های کلاس فریگیت محسوب شده و ۹۴ متر طول، ۱۱ متر عرض و ۱۶ متر ارتفاع دارد.

ناوبندر مکران نیز حدود ۲۳۱ متر طول و ۴۲ متر عرض دارد. این ناوبندر مجهز به سیستم‌های دفاعی، سامانه موشکی بوده و ظرفیت بالا جهت حمل سوخت و پشتیبانی از ناوهای رزمی و عملیات‌های گوناگون را دارا است. مکران توان حمل ۵ بالگرد سنگین را دارد. این جزیره متحرک ۱۲۱ هزار تنی، در سال ۹۹ ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه شد.

آخرین موقعیت مکانی ناوبندر مکران در کانال انگلیس

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.