آخرین اخبار از جبهه درعا، ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

یکشنبه 10 مرداد 1400 - 11:48
https://iswnews.com/?p=51079

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ همزمان با برگزاری مذاکرات میان ارتش سوریه و مسلحین در درعا با میانجیگری روس‌ها، درگیری‌ها میان طرفین در منطقه درعا تا حد زیادی فروکش کرده است.

در درگیری‌های چند روز گذشته میان مسلحین و ارتش سوریه در مناطق مختلف استان درعا خصوصا محله درعا البلد، هشت غیرنظامی جان باختند. تلفات مسلحین در این درگیری‌ها هفت تن اعلام شده است. از سوی دیگر، هشت تن از نیروهای ارتش سوریه به شهادت رسیده و تعدادی هم به اسارت مسلحین در آمدند. رسانه‌های نزدیک به مسلحین اعلام کرده‌اند که حدود ۴۰ تن از نیروهای ارتش سوریه را به اسارت گرفتند.

در میان حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه علیه مسلحین، چند ایست بازرسی ارتش سوریه در مناطق مختلف از جمله ام‌المیاذن، الطیبه، صیدا، کحیل به دست مسلحین افتاد. رسانه‌های نزدیک به مسلحین اعلام کردند که پادگان زیزون در غرب درعا به دست مسلحین افتاد. در روزهای اخیر نیز درگیری‌های شدیدی در اطراف این پادگان رخ داده بود. با این حال سقوط پادگان ارتش سوریه در زیزون را نمی‌توان تایید کرد.
روز گذشته مسلحین به یک ایست بازرسی ارتش سوریه در نزدیکی شهر جاسم یورش برده و آن را اشغال کردند.
گفته می‌شود که نیروهای اطلاعات نیروی هوایی سوریه ایست‌های بازرسی بین شهرهای بصرالحریر و ناحته را تخلیه کردند.

مسلحین حومه‌ی شرقی درعا، با وساطت تیپ هشتم ارتش، چند تن از اسرای ارتش سوریه را به نیروهای ارتش سوریه مستقر در الحراک تحویل دادند. همچنین پس از انجام هماهنگی میان کمیته مرکزی درعا (وابسته به مسلحین) و ارتش سوریه، اجساد چهار نفر از مسلحین با پیکر چهار نفر از نیروهای ارتش سوریه مبادله شد.

بر اساس اطلاعات تحولات جهان اسلام، لیست پرواز پهپادهای شناسایی ارتش سوریه بر فراز مناطق مختلف استان درعا در روز گذشته (۹ تیر) به شرح ذیل است:

۱- ساعت ۱۱:۱۰، پرواز یک فروند پهپاد شناسایی ارتش سوریه بر فراز درعا.

۲- ساعت ۱۲:۴۸، پرواز چند فروند پهپاد شناسایی بر فراز محله درعا البلد.

۳- ساعت ۱۳:۴۱، پرواز یک فروند پهپاد شناسایی ارتش سوریه بر فراز محله درعا البلد و مناطق غربی درعا.

۴- ساعت ۱۴:۵۰، ادامه پرواز پهپاد شناسایی ارتش سوریه بر فراز مناطق غربی درعا.

روز گذشته، مذاکراتی میان ارتش سوریه و مسلحین در ورزشگاه شهرداری درعا با حضور فرماندهان لشکر چهارم ارتش سوریه و اعضای کمیته مرکزی درعا البلد با نظارت روس‌ها صورت گرفت اما تاکنون نتایج مذاکرات اعلام نشده است.

روس‌ها، مسلحین را مسئول وضعیت نابسامان امنیتی در استان درعا می‌دانند. در همین حال، درگیری‌های میان ارتش سوریه و مسلحین همزمان با مذاکرات بین نیروهای ارتش سوریه و کمیته مرکزی درعا با نظارت روس‌ها همچنان ادامه دارد اما شدت درگیری‌ها نسبت به چند روز گذشته کاهش یافته است. انتظار می‌رود پس از انتقال مسلحین به شمال سوریه که احتمالا یکی از مفاد توافق ارتش سوریه با مسلحین است، درگیری‌های استان درعا آرام شده و اوضاع امنیتی در این منطقه بهبود یابد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.