به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عمان را محکوم و ایران را عامل این حمله معرفی کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که در شامگاه ۱۰ تیرماه منتشر شد، آمده است: “ما به شرکا و متحدان خود در محکومیت شدید حمله به کشتی اسرائیلی که در حال عبور از شمال دریای عرب در آبهای بین المللی بود، می‌پیوندیم. با بررسی اطلاعات موجود، اطمینان داریم که ایران با استفاده از پهپادهای انتحاری این حمله را انجام داده است که منجر به کشته شدن دو نفر شد.
ما با شرکای خود برای بررسی اقدامات بعدی همکاری می‌کنیم و با دولت‌های منطقه و خارج از منطقه در خصوص پاسخ مقتضی مشورت می‌کنیم.”

همچنین، وزیر خارجه انگلیس در خصوص حمله به کشتی اسرائیلی اظهار داشت: ایران مسئول حمله عمدی و هدفمند به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان است! انگلیس با شرکای بین المللی خود همکاری می‌کند تا پاسخی هماهنگ به این حمله غیرقابل قبول دهد.

گفتنی است که در حمله به کشتی اسرائیلی، یک انگلیسی و یک رومانیایی کشته شدند.

این موضع‌گیری‌ها و اتهام‌زنی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که طی چند ماه اخیر، حمله به کشتی‌های تجاری ایران و رژیم صهیونیستی در آب‌های آزاد افزایش یافته است. اگر چه تاکنون مقامات رسمی ایران و رژیم صهیونیستی اذعان به انجام عملیات و پاسخ متقابل نداشته‌اند، اما رسانه‌ها، تحلیلگران و منابع نزدیک به دستگاه‌های امنیتی بر این باور هستند که این اقدامات در چارچوب نبرد پنهان میان دو طرف صورت می‌گیرد.

به نظر می‌رسد این اتهام‌زنی‌ها و صدور بیانیه‌ها قرار است به محکومیت ایران در شورای امنیت سازمان ملل، یک اقدام محدود علیه کشتی‌های تجاری ایرانی در آب‌های آزاد و یا دیگر اقدامات احتمالی ختم شود.
با توجه به دکترین دفاعی ایران، بعید است که این کشور در خصوص تعدی به منافع و یا اقدامات تجاوزکارانه بیگانگان سکوت نماید. رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی به خوبی آگاه هستند که هر اقدامی، پاسخ متقابل ایران را در پی خواهد داشت و علت جلسات پی‌درپی، شک و تردید در خصوص انجام و بررسی همه جوانب اقدامات احتمالی نیز همین دلیل است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.