آخرین اخبار از جبهه درعا، ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

دوشنبه 11 مرداد 1400 - 21:36
https://iswnews.com/?p=51126

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ پس از میانجیگری روسیه، درگیری‌ها میان ارتش سوریه و مسلحین در نقاط مختلف استان درعا کاهش یافته است.

روز گذشته، جلسه‌ای میان پلیس نظامی روسیه و کمیته مرکزی درعا البلد (وابسته به مسلحین) در درعا برگزار شد. طبق اطلاعات تایید نشده، در پایان این جلسه مقرر گردید که ۱۳۰ نفر از مسلحین به شمال سوریه انتقال یافته و نیروهای روسی در ایست‌های بازرسی و پست‌های نظامی جهت نظارت بر آتش‌بس و اجرای توافق مستقر شوند. برگزاری این جلسه باعث شد تا شدت درگیری ارتش سوریه و مسلحین در نقاط مختلف استان درعا کاهش یابد.
از سوی دیگر، منابع نزدیک به مسلحین انتقال اعضای خود به شمال سوریه را شدیدا تکذیب کرده و اعلام کردند که مخالف این شرط ارتش سوریه هستند.
این جلسه در حالی برگزار شد که طی روزهای اخیر، چندین بار ارتش سوریه با حضور نظامیان روسی، با کمیته مرکزی درعا البلد در ورزشگاه شهرداری درعا مذاکره کرده است. این جلسات بدون دستیابی به توافقی پایان یافت. با این وجود گفته می‌شود که مذاکره میان ارتش سوریه و مسلحین درعا تحت نظارت روسیه همچنان ادامه دارد.

از روز پنجشنبه ۷ تیرماه تا روز شنبه ۹ تیرماه، در درگیری ارتش سوریه و مسلحین در استان درعا، ۳۲ نفر شامل ۱۲ غیرنظامی، ۱۱ نفر از مسلحین کشته شده و ۹ تن از نیروهای ارتش سوریه به شهادت رسیدند.

طبق اطلاعات تحولات جهان اسلام، همزمان با ورود “علی عبدالله ایوب” وزیر دفاع سوریه به درعا جهت بررسی و نظارت بر آخرین وضعیت نظامی استان درعا، یک فروند پهپاد شناسایی ارتش سوریه نیز بر فراز محله درعا البلد به پرواز درآمد.
وزیر دفاع سوریه در جلسه با مقامات امنیتی و نظامی استان درعا، آخرین تحولات این استان را بررسی و در جریان اقدامات ارتش سوریه قرار گرفت.

انتظار می‌رود در صورت عدم دستیابی به یک توافق میان مسلحین و ارتش سوریه، مسلحین درعا با عملیات‌های نظامی ارتش سوریه مواجه شوند. موضوعی که آخرین راه‌حل دولت سوریه جهت پاکسازی استان درعا و تثبیت وضعیت امنیتی این استان است…

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار از جبهه درعا، ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
آخرین اخبار از جبهه درعا، ۷ مرداد ۱۴۰۰
درگیری ارتش سوریه و مسلحین در محله درعا البلد در جنوب سوریه

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.