دانش نظامی: پهپاد سوپر هیرون

پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 20:35
https://iswnews.com/?p=52891

پهپاد سوپر هیرون؛ پهپادی با استقامت طولانی و ارتفاع پروازی متوسط است. این پهپاد در نمایشگاه هوایی سنگاپور در سال ۲۰۱۴ توسط صنایع هوافضا اسرائیل (IAI) به نمایش درآمد. این پهپاد جدیدترین نمونه پهپاد هیرون میباشد، که توسط صنایع هوافضا اسرائیل (IAI) با همکاری شرکت کانادایی MacDonald Dettwiler and Associates (MDA) از سال ۱۹۹۴ تولید می شود.

سیستم پیشرفته امکان برخاست و فرود کاملاً خودکار را حتی در شرایط نامساعد جوی ارائه می دهد. این پهپاد در ارتفاع ۳۰ هزار پایی پرواز می کند و با انجام عملیات نظارتی و دستیابی به اهداف در مناطق وسیع، اطلاعات لحظه ای را در اختیار مجریان خود قرار می دهد. که عمدتا برای انجام عملیات شناسایی و نظارت استراتژیک طراحی شده است.
پهپاد Heron دارای سنسورهای EO و IR ، تجهیزات نظارت حرارتی و تعیین کننده لیزر است. سنسورها توسط Northrop Grumman و Tamam Division از IAI ارائه شده است. حسگر EO اشعه های نور را به سیگنال های الکترونیکی برای ضبط تصاویر، داده ها و فیلم های زمان واقعی تبدیل می کند.

اقدامات پشتیبانی الکترونیکی (ESM) به هرون در تشخیص تهدید کمک می کند و منطقه را برای تعیین سیگنال های ساطع شده از رادارهای اطراف بررسی می کند. در درجه اول برای بررسی منطقه میدان جنگ استفاده می شود و داده های مربوطه را در اختیار فرماندهان ایستگاه های زمینی قرار می دهد. AIS اطلاعات کشتی ها مانند نوع کشتی، نام کشتی و مقصد را جمع آوری می کند.

سیستم های راداری Heron توسط شرکت تابعه ITAI ELTA Systems ساخته شده است. ELTA MPR را برای شناسایی شناورها از فواصل بسیار طولانی و استفاده از تصویربرداری هدف طراحی کرده است. MPR همچنین تصاویر SAR را ارائه می دهد و وسایل نقلیه زمینی را با استفاده از حالت نشانگر هدف متحرک زمینی (GMTI) تشخیص می دهد.
سقف سرویس و بارگیری پهپاد به ترتیب ۱۰۰۰۰ متر و ۲۰۰ کیلوگرم بر متر مربع است. حداکثر استقامت هواپیما ۴۵ ساعت است.

پردازش ، بازیابی و ذخیره داده های زمان واقعی ارائه شده توسط پهپاد Heron توسط سیستم کنترل زمینی انجام می شود. فناوری پیشرفته تجاری بدون قفسه (COTS) در GCS برای تبدیل داده های حسگر مانند تصاویر زنده و ذخیره شده، تصاویر و اطلاعات فضایی، از جمله EO ، SAR ، نقشه های MTI ، SIGINT و ESM استفاده می شود.

سوپر هیرون در کشورهای هند، آلمان، برزیل و ترکیه به خدمت گرفته شد.

مشخصات عمومی:
طول بال: ۱۶ متر
فاصله بال: ۸.۵متر
وزن خالی: ۲۵۰کیلوگرم
حداکثر وزن برخاست: ۱۱۵۰کیلوگرم
حداکثر سرعت: ۲۰۷ کیلومتر بر ساعت
حداکثر برد: ۳۵۰ کیلومتر
حداکثر ارتفاع پروازی: ۹۱۴۴ متر
مداومت پروازی: ۴۵ ساعت

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.