عذرخواهی شبکه تلویزیونی آذربایجان از ملت و دولت ایران

یکشنبه 7 شهریور 1400 - 23:24
https://iswnews.com/?p=53091

رئیس شبکه تلویزیون دولتی Atv جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه ۴ تیر با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو نامه عذرخواهی این شبکه را به سید علی موسوی سفیر ایران ارائه کرد.

آنار شکوروف اعلام کرد ملت ایران دارای فرهنگ و تمدنی پربار است. خبرنگار این شبکه بابت انتشار خبر دروغ بر علیه ایران احضار شده و به دلیل رفتار غیرحرفه ای از کار برکنار شده است.

این شبکه تلویزیونی طی خبری در یکشنبه ۳۱ مرداد برابر با ۱۳ محرم مدعی شده بود که مردم گرسنه و رنج دیده ایران به دیگهای پخت غذای نذری حمله کرده و با یکدیگر درگیر شده‌اند.

این تصاویر به شکل گسترده ای در شبکه های اجتماعی بازتاب داشته و سبب اعتراض کاربران ایرانی و دینداران آذربایجانی شده است.
اصالت این ویدیو که مربوط به ایران نیست، رویکرد ایران ستیزی و دین ستیزی موجود در رسانه های دولتی جمهوری آذربایجان را نشان می‌دهد. با این حال این عذرخواهی در زمانی انجام شد که ارتش و مرزبانی آذربایجان جاده کاپان به گوریس ارمنستان را در رایون قبادلی آذربایجان بسته بودند و صدها خودروی شخصی، اتوبوس و کامیون ایرانی سرگردان، و نه اجازه ادامه مسیر را داشتند و نه اینکه می‌توانستند بازگردند.

و اما سوال اصلی از سفارت ایران در آذربایجان و شخص سید علی موسوی سفیر ایران این است که تاکنون چه تمهیدات عملی جهت مقابله و پایان رفتارهای ایران ستیزانه دولت و رسانه های آذربایجانی در طول سالهای گذشته و همچنین مدت خدمت ایشان در جمهوری آذربایجان انجام شده است؟!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس دوشنبه, ۸ شهریور, ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

    سلام
    در زمینه سیاست خارجه دولت قبل عین ماست عمل کرد منفور ترین دولت دولت قبلی اینقدر این مملکت خار کرد تو دنیا که حد نداره و نتیجه این رفتار های که باعث تحقیر این مملکت شدن الخصوص توی سیسات خارجی که هر سگ بی چشم رویی برای ما اینطور دم دراورده (اقای همیشه خندان که با خنده هاش مملکت به حقارت کشوند) اگه این دولت جدید توی سیاست خارجی درست عمل کرد کرد نکرد دیگه ایران محاله بتونه سرش توی دنیا بالا بگیره یک سوال مثلا ایران پرچمدار حمایت از شیعه توی دنیاس بعد کشور همسایه که بیخ گوشمونه و قبلا جزی از خاک این کشور بوده رو کاری باهاش نداره اونم بعد این همه ظلم جنایتی که در حق شیعیان اونجا والله اگه حکومت از شیعیان منطقه قفقاز حمایت نکنه بهتر دیگه دم از دفاع ، مظلوم اینا نزنه

    پاسخ
  2. امیر دوشنبه, ۸ شهریور, ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

    بی کفایتی مسئولان تمومی نداره

    پاسخ
  3. ایرانی سه شنبه, ۹ شهریور, ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۸

    یک حقیقت اشکار است که کشور اذربایجان در معیت اسرائیل و ترکیه دشمنان ایران هستند دشمنانی که پرداختن به انها باید در اولویت قرار گیرد متاسفانه درئن کشور نیز جریان پانترکیسم به این سه کشور کمک می کند جالتر انکه هر وقت خواستیم علیه پانترک ها اقدام کنیم زیر چتر شیعه بودن خودشون رو مخفی میکنن در حالی که اعتقادی به تشیع ندارن افراد وابسته به جریان پانترکیسم متاسفانه در ارکان حکومتی ما نفوذ کردن

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.