آخرین اخبار از جبهه درعا، ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 10:28
https://iswnews.com/?p=54127

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ پس از پیوستن چند شهر در استان درعا به طرح مصالحه و توافق با ارتش سوریه، شهر تل شهاب نیز به مصالحات وطنی پیوست.

در ادامه طرح مصالحه و آتش بس در استان درعا میان ارتش سوریه و مسلحین، شهر تل شهاب واقع در غرب درعا به این طرح پیوسته و ارتش سوریه به همراه پلیس نظامی روسیه وارد این شهر شد. صبح روز گذشته (۳۰ شهریور) نیروهای ارتش سوریه و نظامیان روسی در یک مدرسه در شهر تل شهاب مستقر شده و تعیین وضعیت مسلحین و سربازان فراری را آغاز کرده‌اند.

در راستای افزایش تسلط دولت سوریه بر استان درعا، مقابله با اقدامات تروریستی و ایجاد ثبات امنیتی، ارتش سوریه چند خودری زرهی به همراه تعدادی نیرو به ایست بازرسی “الدوار” در حومه جلین در غرب درعا اعزام کرده و کاروان نظامی متشکل از ۲۰ خودرو و تعدادی نیرو را در غرب شهر نوی مستقر کرده است.
پس از حاکم شدن امنیت نسبی در شهر یادوده، نیروهای ارتش سوریه به همراه پلیس نظامی روسیه و کمیته مرکزی درعا جستجوی مناطق مشکوک را آغاز کردند.

شهر تل شهاب، طفس، یادوده و مزیرب که اخیر به طرح مصالحه پیوستند، در کنار شهرهای دیگری مانند داعل، صیدا و … جزو مناطقی هستند که در جریان عملیات گسترده ارتش سوریه در سال ۱۳۹۷ برای آزادسازی مناطق اشغالی در جنوب این کشور به مصالحات وطنی پیوستند.

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار جبهه درعا، ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
آخرین اخبار جبهه درعا، ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
آخرین اخبار جبهه درعا، ۱۵ شهریور ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.