تحولات افغانستان، ۱۴ مهر ۱۴۰۰

چهارشنبه 14 مهر 1400 - 17:25
https://iswnews.com/?p=54387

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ توافق تجاری ایران و طالبان توسط نمایندگان دو طرف در ۱۶ بند و در زمینه‌های مختلف اقتصادی امضا شد.

۱- درگیری داعش و طالبان:
– داعش از حمله مسلحانه به خودروی مسلحین طالبان در منطقه سوم شهر جلال آباد و کشته شدن ۴ نفر از نیروهای این گروه خبر داد.
– داعش مسئولیت حمله انتحاری به مراسم فاتحه‌خوانی مادر “ذبیح الله مجاهد” سخنگوی طالبان را به عهده گرفت.
طالبان از بازداشت ۴ نفر از اعضای داعش در شهرستان پغمان واقع در استان کابل خبر داد.
– بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی مسلحین طالبان در منطقه یکم استان کنر، تعدادی از نیروهای طالبان کشته و زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

۲- توافق تجاری ایران و طالبان توسط نمایندگان طالبان و استاندار خراسان رضوی امضا شد. از جمله موارد این توافق احداث خط لوله گاز از دوقارون به اسلام قلعه، ایجاد بازارچه مرزی در استان هرات، ساخت جاده در استان فراه، ارائه طرح استخراج از معادن سنگ آهن افغانستان، ترانزیت کالاهای افغانستان به هند و… است.

۳- ‏سفارت ایران از ارسال شش محموله هوایی حامل کمک‌های انسان دوستانه ایران برای مردم افغانستان به فرودگاه بین‌المللی کابل خبر داد.

۴- در یازدهمین جلسه از رایزنی‌های سیاسی ایران و پاکستان به ریاست معاونین وزرای خارجه، دو طرف بر همکاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، ارتباطی، امنیتی، انرژی و… توافق کردند.

۵- “عبداللطیف پدرام” رهبر حزب کنگره ملی افغانستان، از تداوم حملات نیروهای احمد مسعود علیه مواضع طالبان در استان‌های پنجشیر و بغلان خبر داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.