آخرین اخبار از جبهه درعا، ۲۰ مهر ۱۴۰۰

سه شنبه 20 مهر 1400 - 14:00
https://iswnews.com/?p=54902

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در راستای طرح مصالحه در استان درعا، چند شهر دیگر نیز در این استان طی توافقی با ارتش سوریه به مصالحات وطنی پیوستند.

نیروهای ارتش سوریه در شهرهای النعیمه، صیدا و کحیل‌‏ مستقر شده و روند تحویل سلاح‌های مسلحین به ارتش سوریه و تعیین تکلیف سربازهای فراری در این شهرها آغاز شد. گفته‌ می‌شود که حدود ۱۱۰ نفر از مسلحین به همراه سلاح‌های انفرادی و ۱۲۰ نفر از سربازان فراری به مراکز موقت ارتش سوریه جهت تعیین وضعیت خود مراجعه کرده‌اند.
قرار است تا نیروهای روسی به همراه بزرگان قبایل و نمایندگان شهرهای النعیمه، صیدا و کحیل یک عملیات جستجو را در مناطق مختلف این سه شهر آغاز کنند. در همین راستا، ارتش سوریه تعدادی خودروی نظامی و اتوبوس به حومه شهر صیدا اعزام کرده است.

منابع محلی در درعا اعلام کردند که یک کمیته امنیتی با حضور نیروهای روسی جهت پیوستن شهرهای “ام المیاذن” و “نصیب” با نمایندگان این دو شهر وارد مذاکره شده است.
شهر مرزی نصیب به دلیل وجود گذرگاه مرزی نصیب در مرز با اردن از اهمیت استراتژیکی برخوردار است.

علی‌رغم استقرار ارتش سوریه در مناطق مختلف استان درعا و تحویل سلاح‌های مسلحین به دولت سوریه، ترورها و ناامنی در برخی از مناطق این استان همچنان ادامه دارد و در آخرین حادثه امنیتی در درعا، ساعاتی قبل یک غیرنظامی در شهر طفس توسط افراد مسلح ناشناس ترور شد.

نقشه آنلاین

نقشه با کیفیت

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار از جبهه درعا، ۱۱ مهر ۱۴۰۰
آخرین اخبار از جبهه درعا، ۵ مهر ۱۴۰۰
آخرین اخبار در جبهه درعا، ۲ مهر ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.