رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه در جنوب کشور

سه شنبه 30 آذر 1400 - 11:56
https://iswnews.com/?p=59359

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ رزمایش مشترک پیامبر اعظم۱۷ با حضور نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه پاسداران به‌همراه سازمان سایبر الکترونیک در منطقه سواحل استان هرمزگان، بوشهر و بخشی از خوزستان آغاز شد.

سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات کل سپاه ‌پاسداران انقلاب اسلامی و سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم۱۷ در این خصوص گفت: این رزمایش در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه و بر اساس شبیه‌سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی و درهم‌تنیدگی جنگ‌های سخت و نیمه‌سخت و نرم در حال اجراست.
سردار نیلفروشان اظهار داشت: پیام این رزمایش دفاع و صیانت از امنیت ملی و برای همسایگان ما صلح و دوستی و آسایش است. اساساً منطق دفاعی ما امنیت، اقتدار و بازدارندگی فعال و هوشمند در منطقه خلیج فارس است.

در دومین روز این رزمایش، یگان‌های موشکی از ساحل و شناورهای تندروی کلاس “ذوالفقار” با شلیک همزمان پنج فروند موشک کروز ضدکشتی اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند.
همچنین پهپادهای مهاجر۶ با پرتاب بمب هوشمند و نقطه‌زن “قائم” و شلیک موشک هوشمند “الماس” موفق به انهدام اهداف متعلق به دشمن فرضی شدند.
در ادامه رزمایش، پهپادهای “باور” نیروی دریایی سپاه پاسداران جهت پایش و رصد منطقه رزمایش بکار گیری شدند. همچنین جنگنده سوخو۲۲ نیروی هوافضای سپاه به منظور پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای عمل کننده، عملیات بمباران اهداف دشمن را با موفقیت اجرا کردند.
یگان‌هایی از نیروی دریایی سپاه نیز با استفاده از موشک‌های ضدزره هدایت شونده شناورهای تندرو دشمن را با موفقیت منهدم کردند.

در سومین روز از این رزمایش، یگان‌های نیروی زمینی سپاه با انجام عملیات شناسایی، مواضع دشمن را هدف حملات قرار دادند.
همچنین پهپادهای انتحاری سپاه، با موفقیت به مواضع دشمنان فرضی اصابت کردند. توپخانه نیروی زمینی سپاه نیز با بکارگیری توپ‌های ۱۲۲، ۱۳۰ و ۱۵۵ میلیمتری و راکت اندازه‌ها و استفاده از گلوله‌های هوشمند، اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کرد.
لازم به ذکر است تانک پیشرفته کرار (تی۷۲ ام ارتقا یافته) تحویل نیروی زمینی سپاه شده و برای اولین بار در این رزمایش عملیاتی شد.

رزمایش مشترک پیامبر اعظم۱۷ با رمز مقدس ” یا فاطمه الزهرا (س)” و با شعار ” اقتدار ، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی ” از روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه آغاز شده و به مدت پنج روز در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان برگزار می‌شود.

گزارش شبکه خبر از رزمایش مشترک پیامبر اعظم۱۷ سپاه در جنوب کشور
تهاجم زرهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷
انتقال نیروهای ویژه صابرین نیروی‌زمینی سپاه در شب
حضور بالگردهای هوانیروز سپاه در رزمایش پیامبراعظم۱۷
حضور تانک کرار در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷
گزارش شبکه خبر از روز سوم “رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ سپاه “

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.