به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در ششمین روز از درگیری عناصر داعش با شبه نظامیان کُرد در زندان الصناعه و اطراف آن، ۵۵۰ نفر از زندانیان فراری داعش تسلیم نیروهای دموکراتیک سوریه شدند.

در ادامه درگیری در زندان الصناعه و محله‌های اطراف آن، شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی هوایی گسترده‌ نیروهای ائتلاف آمریکایی موفق شدند تا با کوچک کردن حلقه محاصره، ۳۰۰ تن از زندانیان داعشی را مجبور به تسلیم کنند. تعداد دستگیرشدگان داعشی به ۵۵۰ نفر رسیده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه SDF موفق شدند تا نُه نفر از کسانی که در اسارت گروه داعش بودند را آزاد کنند و بر یک ساختمان در زندان تسلط یافتند.

در عملیاتی دیگر، شبه نظامیان کُرد یک گروه سه نفره از عناصر داعش را که قصد انتقال مهمات به تروریست‌های مستقر در زندان الصناعه داشتند را بازداشت کردند. در شرق محله غویران نیز، ۹ داعشی از جمله دو انتحاری توسط نیروهای SDF کشته شدند.

از سوی دیگر، گروه داعش مدعی شد که طی درگیری‌های زندان الصناعه، ۱۲ تن از شبه نظامیان کُرد کشته شده و سه خودروی زرهی نیز منهدم شد.

عملیات پاکسازی زندان الصناعه و درگیری با عناصر داعش همچنان توسط شبه نظامیان کُرد در جریان است و عناصر داعش قصد تسلیم شدن نداشته و همچنان بر ادامه درگیری‌ها تاکید دارند.
همچنین به دلیل پنهان شدن عناصر داعش در شرق محله‌ی “غویران” و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی، عملیات شبه نظامیان کُرد با سرعت بسیار کمی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:
استمرار درگیری‌‌ها میان داعش و شبه نظامیان کُرد در حسکه + ویدیو
جزئیات درگیری عناصر داعش و شبه نظامیان کُرد در حسکه + ویدیو
حمله داعش به زندان الصناعه در حسکه

ویدیویی از درگیری شبه نظامیان کُرد با عناصر داعش در زندان الصناعه
ویدیوی داعش از درگیری‌های اطراف زندان الصناعه در حسکه
بالگرد آمریکایی در حال هدف قرار دادن زندان الصناعه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.