تحولات عراق، ۶ بهمن ۱۴۰۰

چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 16:32
https://iswnews.com/?p=61588

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به همراه وزرای دفاع و کشور و نیز تعدادی از فرماندهان امنیتی عراق در نقطه صفر مرزی با سوریه حضور یافت.

۱- بغداد:
در تاریخ ۵ بهمن ماه، شش تن از عناصر داعش طی حملە هوایی جنگندە های ارتش عراق بە مخفیگاه‌های آنها در شمال بغداد کشتە شدند.

۲- الانبار:
در شامگاه ۵ بهمن ماه، چهار فروند راکت بە سوی منزل “محمد حلبوسی”، رئیس پارلمان عراق در الکرمه واقع در شمال فلوجه شلیک شد. این حمله پس از انتشار ویدویی از یک گروه ناشناس اهل سنت رخ داد. اعضای این گروه ناشناس در این ویدیو، حلبوسی را به خیانت و مزدوری جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی متهم کردند.

۳- کرکوک:
– در تاریخ ۵ بهمن ماه، چهار نظامی عراقی بر اثر انفجار تله انفجاری گروه تروریستی داعش در جنوب کرکوک به شهادت رسیدند.
– در تاریخ ۵ بهمن ماه، پس از حملات داعش بە زندان الصناعه در حسکە، نیروهای امنیتی در کرکوک بە حالت آمادە باش کامل درآمدند.

۴- بابل:
در تاریخ ۳ بهمن ماه، یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی در استان بابل مورد حمله گروه‌‌‌ مقاومت “اصحاب الکهف” قرار گرفت.

۵- المثنی:
در تاریخ ۳ بهمن ماه، یک کاروان لجستیک اشغالگران آمریکایی در استان المثنی مورد حمله گروه‌های مقاومت قرار گرفت.

۶- قادسیه:
در تاریخ ۳ بهمن ماه، یک کاروان لجستیک اشغالگران آمریکایی در استان قادسیه مورد حمله گروه‌‌‌ مقاومت “اصحاب الکهف” قرار گرفت.

۷- نینوا:
در تاریخ ۲ بهمن ماه، بر اثر حمله پهپادی ترکیه به خودروی نیروهای مقاومت سنجار YBS در حومه‌ی شهرستان سنجار واقع در غرب استان نینوا عراق دو شبه نظامی کشته شدند.

۸- دیالی:
– در تاریخ ۱ بهمن ماه، عوامل داعش با یورش به یکی از مقرهای لشکر یکم ارتش عراق میان روستاهای “الطالعه”، “وام” و “الکرمی” واقع در غرب منطقه “العظیم” در استان دیالی ۱۰ سرباز و یک افسر (ستوان یکم) ارتش عراق را به شهادت رساندند.
– در تاریخ ۳ بهمن ماه، فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان دیالی اعلام کرد که تیپ‌های حشد الشعبی عملیات امنیتی گسترده‌ای را برای تعقیب بقایای داعش در کرانه غربی و شرقی دریاچه العظیم آغاز کردند.

۹- صلاح الدین:
در تاریخ ۴ بهمن ماه، نیروهای امنیتی عراق هفت تن از عناصر داعش از جمله یک زن را در استان صلاح الدین بازداشت کردند.

۱۰- در تاریخ ۵ بهمن ماه، دادگاه فدرال عراق اعلام کرد که برگزاری جلسه به ریاست خالد الدراجی تعارضی با قانون اساسی نداشته و انتخاب هیئت رئیسه مجلس عراق را به لحاظ قانونی درست دانست.

۱۱- در تاریخ ۶ بهمن ماه، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به همراه وزرای دفاع و کشور و نیز تعدادی از فرماندهان امنیتی عراق در نقطه صفر مرزی با سوریه حضور یافت.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.