حملات داعش علیه مواضع طالبان در شمال و شرق افغانستان

چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 19:00
https://iswnews.com/?p=61625

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در اثر حملات داعش علیه طالبان در استان‌های تخار، ننگرهار و کنر ۹ نفر غیرنظامی کشته و زخمی شده است.

عوامل گروه تروریستی داعش در چهار حمله جداگانه، مواضع طالبان در استان‌های ننگرهار، تخار و کنر را در روزهای اخیر مورد حمله قرار داده‌اند. این حملات منجر به جان باختن پنج نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر شده است.

بر این اساس روز گذشته ۵ بهمن ماه، خودروی حامل “ملا حکمت الله عادل” فرماندار شهرستان کامه در استان ننگرهار هدف حمله بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت. در نتیجه این حمله چهار نفر از محافظان فرماندار زخمی شده و به وی آسیبی نرسیده است.

عوامل داعش روز گذشته در حمله دیگری، یکی از فرماندهان محلی طالبان به نام “مولوی گلبدین” را در شهر تالقان مرکز استان تخار ترور کردند. این حمله دومین ترور داعش در روزهای اخیر در شهر تالقان است. آنها پیش از این در ۳ بهمن ماه، یکی از مسلحین طالبان را در محله زرگری ترور کرده و سلاح و تجهیزات وی را با خود برده بودند.

داعش همچنین با انتشار بیانیه‌ای از حمله مسلحانه به خودروی مسلحین طالبان در روستای تخت شاه در استان لوگر خبر داده است. این حمله نیز منجر به کشته شدن دو نفر از اعضای طالبان و زخمی شدن یک نفر دیگر شده است.

حملات داعش در مناطق شمالی و شرقی در حالی افزایش می‌یابد که طالبان در ماه‌های اخیر عملیات‌های متعددی را برای دستگیری عوامل این گروه اجرا کرده بود. اما این موضوع نشانگر ضعف اطلاعاتی و امنیتی طالبان در مقابله با داعش و سایر گروه‌های مسلح مخالف است.

بیشتر بخوانید:
تحولات افغانستان، ۳۰ دی ۱۴۰۰
انفجار تروریستی در غرب هرات

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.