تحریم های غرب علیه روسیه و چالش تازه ارمنستان

دوشنبه 18 بهمن 1400 - 14:18
https://iswnews.com/?p=62351

سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت در روسیه ممکن است به خاطر تنش های اخیر در مرز با اوکراین از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا قطع شود و این مسئله تأثیر زیادی بر اقتصاد ارمنستان ایجاد می کند.

رئیس بانک مرکزی ارمنستان با بیان بحران ایجاد شده میان غرب و روسیه و تاثیر آن بر سامانه های بانکداری الکترونیکی، انتقال پول و سرمایه اعلام کرده است: تحریم‌های غرب علیه روسیه و توسعه نامطلوب فرآیندهای ژئوپلیتیکی است. این موضوع می ‌تواند برای ارمنستان به یکی از نامطلوب‌ترین رویدادها در سال ۲۰۲۲ تبدیل شود.

مارتین گالستیان درباره تاثیر تشدید تحریم های مالی روسیه بر اقتصاد ارمنستان تصریح می افزاید: ریسک های مالی بسیار جدی است و ممکن است سیستم پرداخت بانکی سوئیفت برای روسیه قطع شود. البته سطح و دامنه تاثیرهای احتمالی بر اقتصاد ارمنستان، به تحریم های احتمالی علیه روسیه بستگی دارد.

وی با اشاره به گسترش دامنه تحریم ها به موضوعات مختلف از جمله انتقال انرژی تصریح می کند: تحریم ها بخش مالی و تعلیق پروژه انتقال گاز نورد استریم ۲ را پوشش می دهد. روسیه در این صورت به احتمال زیاد ارزش پول ملی (روبل) را کاهش می دهد و رقابت خود را نسبت به اقتصاد روسیه از دست می دهیم.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمدمهدی بندرچی سه شنبه, ۱۹ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

    خب این بستگی داره آمریکایی ها چقدر بخوان که فرمانده کل قوای روسیه رو تحریک کنند. به نظر میاد انقدر بر شاخص های سیاسی دولت کیف و دولت های سایه در این کشور مسلط هستند که نگذارن روسیه تحریک بشه و معادلاتی که در ذهن پوتین وجودداره بر تصمیم برای جنگ مصمم بشه چون میدونن اوکراین بی درنگ شکست خواهد خورد و آمریکا و ناتو نمیخوان بعد از شکست و خروج از افغانستان یه بار دیگه در یه جای دیگه ای شکست بخورن و یک زمین دیگه بازی رو از دست بدن. وقتی تحریم ها شدت بگیره قطعا مساله تهدیدآمیز بودن توسعه ناتو در گرجستان و اوکراین و آینده عضویت این دو پررنگ تر و پرمعناتر خواهد بود. بعید به نظر میرسه اینها کاری کنن که روسیه میزان امنیت ملی خودش رو کاهش بده وگرنه با همون تحریم های زمان الحاق کریمه عقب می نشست. سؤال خود غربی ها الان اینه که آیا چین ممکنه خرج تقابل روسیه با غرب رو در اوکراین متقبل بشه؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.